گزارش العالم از مشارکت دهها هزار فلسطینی در نماز جمعه در مسجد الاقصی

جمعه 27 مرداد 1402 - 23:13

دهها هزار فلسطینی برای اعلام ایستادگی در برابر توطئه ها و طرح های صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، نماز جمعه را در محوطه این مسجد اقامه کردند.

العالم – فلسطین

بلال محفوظ کارشناس مسائل قدس اشغالی به خبرنگار العالم گفت: عملیات یهودی سازی آشکار و سازمان یافته وجود دارد. جنبش های راست افراطی خواستار انهدام مسجد الاقصی هستند. ما شاهد یک پیشنهاد از جانب رژیم اشغالگر برای تخریب قبه الصخره و جدا کردن بخشی برای یهودیان بودیم.

نمازگزاران نماز غایب را برای ارواح شهدای فلسطین اقامه کرده و حمایت خود را از اسرای فلسطینی دربند زندانهای صهیونیستی اعلام کردند و خواستار حمایت همه جانبه از آنان شدند که از ابتدایی ترین حقوق شان محروم هستند.

امجد ابوعصب رئیس کمیته اهالی اسرای فلسطینی نیز به خبرنگار العالم گفت: مساله اسرا از مسائل مهم در تاریخ ملت فلسطین است. امت اسلامی باید از اسیران حمایت کنند و به شهادت رسیدن اسرا در داخل زندانهای اسرائیلی لکه ننگی بر دامان امت اسلامی خواهد بود. بدین معنا که تنها گذاشتن اسیران ننگی بزرگ است.

شهر قدس شاهد درگیری شدید میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی است که در آن فلسطینیان حمایت خود را از اسرای فلسطینی اعلام و بر دفاع از مسجد الاقصی تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها