مقامات روس: پهپادهای اوکراینی بدون تلفات در مسکو و مناطق اطراف آن سرنگون شدند

مقامات روس: پهپادهای اوکراینی بدون تلفات در مسکو و مناطق اطراف آن سرنگون شدند
چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 08:45

فرودگاه‌های مسکو در پی حملات پهپادی اوکراین برای مدت کوتاهی بسته شدند اما هم اکنون فعالیت خود را از سر گرفته اند.

العالم _ روسیه

به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع روسیه و شهردار مسکو اعلام کردند پدافند روسیه پهپادهای اوکراینی را در مسکو و مناطق اطراف پایتخت سرنگون کرده است. در این عملیات تلفات جانی گزارش نشده است.
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، گفت یک پهپاد به داخل ساختمانی در حال ساخت در شهر مسکو سقوط کرد؛ یک مجتمع تجاری که پیش از این دو بار مورد اصابت پهپاد قرار گرفته بود. چندین شیشه در دو ساختمان مجاور شکسته شد و نیروهای اورژانس به محل حادثه رفتند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد این پهپاد به صورت الکترونیک خنثی شد. این سازمان حمله مورد نظر را به اوکراین نسبت داد و گفت دو پهپاد دیگر توسط سامانه‌های پدافند هوایی در مناطق موژایسک و خیمکی در ناحیه مسکو سرنگون شدند.
به گزارش رسانه‌های دولتی روسیه، فرودگاه‌های مسکو برای مدت کوتاهی بسته شدند اما اکنون فعالیت خود را از سر گرفته اند.
اوکراین از اوایل سال جاری میلادی به دنبال وارد کردن درگیری‌ها به قلب روسیه بوده است. این کشور به طور فزاینده‌ای دارایی‌های نظامی مسکو را در پشت خط مقدم در شرق و جنوب اوکراین هدف قرار داده و در عین حال پهپادها را به سوی مسکو فرستاده است.
اگرچه حملات هواپیماهای بدون سرنشین در خاک روسیه در هفته‌های اخیر تقریباً هر روز رخ داده است، اما خسارات کمی به بار آورده و هیچ قربانی نداشته است. اوکراین مسئولیت حملات پهپادی را به طور علنی نپذیرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها