ادعای آمریکا: از حملات اوکراین داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم

ادعای آمریکا: از حملات اوکراین داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم
چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 11:56

آمریکا با وجود دادن کمک‌های گسترده‌ در قالب تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی برای مقابله با عملیات نظامی روسیه به اوکراین ادعا کرد از حملات این کشور داخل روسیه حمایت نمی‌کند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از آنکه مقامات روسیه اعلام کردند سامانه های دفاعی این کشور پهپادهایی را که اوایل روز چهارشنبه سعی داشتند به مسکو حمله کنند، سرنگون کرده اند، مدعی شد ایالات متحده حملات داخل روسیه را تشویق یا تقویت نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود این به اوکراین بستگی دارد که تصمیم بگیرد چگونه از خود در برابر روسیه که در فوریه سال گذشته عملیات نظامی خود را آغاز کرد، دفاع کند و افزود روسیه می‌تواند هر زمان که بخواهد با خروج از اوکراین به جنگ پایان دهد.
حملات پهپادها در عمق روسیه از زمانی که دو پهپاد بر فراز کرملین در اوایل ماه مه منهدم شدند، افزایش یافته است. حملات پهپادی به پایتخت روسیه در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای تشدید شده است.
ایالات متحده که کمک‌های گسترده‌ای را در قالب تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی برای مقابله با عملیات نظامی روسیه در اختیار اوکراین قرار داده است، همواره مدعی شده است که از حملات در داخل روسیه حمایت نمی‌کند.
وزارت دفاع روسیه اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی سه پهپاد را که قصد حمله به مسکو را داشتند، سرنگون کردند.
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو نیز در کانال تلگرامی خود گفت یک پهپاد بامداد روز چهارشنبه به یک ساختمان در حال ساخت در مرکز مسکو برخورد کرد.
خبرگزاری تاس روسیه نیز گزارش داد فرودگاه‌های مسکو پروازهای خود را بامداد روز چهارشنبه متوقف کردند. فرودگاه های بزرگ اطراف پایتخت روسیه در روزهای اخیر به دلیل فعالیت پهپادهای اوکراینی بارها بر روی پروازها بسته شده اند.
اوکراین معمولاً در مورد اینکه چه کسی مسئول حملات به خاک روسیه است اظهار نظر نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد از زمانی که در اوایل ماه مه دو پهپاد بر فراز کرملین منهدم شد، چنین حملاتی را افزایش داده است.
این حملات برای مدتی کوتاه پروازها را مختل می‌کند و عمدتاً خسارت‌هایی جزئی به ساختمان‌ها وارد می‌آورد.

پربیننده ترین خبرها