گزارش العالم از افزایش 4 برابری نرخ کودکان کار یمنی از زمان جنگ عربستان

چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 22:35

پدیده کودکان کار در سال‌های اخیر در یمن گسترش یافته است، گزارش سازمان‌های حقوق بشر محلی حاکیست که نرخ کودکان کار یمنی در حال حاضر بیش از چهار برابر قبل از شروع جنگ عربستان علیه این کشور است که به خاطر آثار جنگ، محاصره و وخامت اوضاع معیشتی و اقتصادی است.

العالم – یمن

به گزارش خبرنگار العالم در یمن، قابیل 11 ساله یکی از این کودکان کار یمنی است که به دنبال جنگ عربستان سعودی علیه کشورش خود را در برابر سختی های زندگی یافت، مدرسه اش را با تمام رویاهای کودکی اش ترک کرد و شرایط سخت زندگی او را مجبور نمود بیشتر ساعات عمرش را در خیابان های صنعا بگذراند تا بتواند از طریق سبزی فروشی مخارج خانواده‌اش را تامین کند.

وی به خبرنگار شبکه خبری العالم در صنعا گفت: وقتی کلاس سوم بودم ترک تحصیل کردم و 5 سال است که با گاری کار می کنم تا در تامین مخارج خانواده به پدرم کمک کنم، چون حقوق یا درآمدی نداریم.

عثمان نیز مانند قابیل مجبور به کار در تعمیرگاه خودرو است که کار در آن برایش طاقت فرساست.

وی گفت: برای کمک به پدرم در تعمیرگاه کار می کنم، چهار برادر دارم که باید هزینه های آنها را تامین کنیم. از اول راهنمایی ترک تحصیل کردم.

کارشناسان علت افزایش این پدیده را وضع بد اقتصادی ناشی از محاصره و جنگ، فقر، قطع حقوق، نبود درآمد و آوارگی بیان می کنند.

بر اساس گزارش‌ سازمان‌های حقوق بشری، حدود یک میلیون و 400 هزار کودک یمنی به خاطر امرار معاش ترک تحصیل کرده اند و 11 میلیون کودک دیگر نیز نیازمند حمایت هستند.

پربیننده ترین خبرها