آغاز رزمایش مشترک جنگ الکترونیک ارتش با عنوان «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» + تصاویر

آغاز رزمایش مشترک جنگ الکترونیک ارتش با عنوان «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» + تصاویر
جمعه 3 شهريور 1402 - 12:27

رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز یاحسین (ع) و با تمرین و ارزیابی عملیاتی انواع سامانه های ثابت، سیار، زمین پایه و هواپایه جنگ الکترونیک از بامداد امروز در منطقه وسیعی از مرکز کشور با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این رزمایش تخصصی، عملیات پشتیبانی الکترونیک هواپایه توسط جنگنده‌ها و پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش به مرحله اجرا گذاشته شد. همچنین سامانه های دفاع الکترونیک مستقر در منطقه عمومی رزمایش نیز عملیات پدافند غیرعامل و دفاع الکترونیک را در مقابله با پرنده های بدون سرنشین و ریزپرنده های مهاجم با موفقیت اجرا کردند.

شناسایی و جهت یابی ارتباطات رادیویی و دیتا، اجرای عملیات انهدامی گروهی توسط ریزپرنده ها و عملیات حفاظت الکترونیک راداری و اختلال و فریب راداری زمین پایه با استفاده از انواع سامانه های تاکتیکی و اخلال گر نیز بخش دیگری از سناریوهای اجرا شده در این رزمایش مشترک بود.

همچنین اجرای عملیات رهگیری هوایی با بهره گیری از جنگنده های نیروی هوایی و اجرای عملیات اختلال و فریب دورایستا با استفاده از بالگردهای هجومی هوانیروز نیز بخش دیگری از برنامه های اجرا شده این رزمایش بود.

اجرای عملیات آفندی اختلال و فریب راداری و حفاظت الکترونیکی توسط ۵ فروند پرنده بدون سرنشین (ابابیل ۳، ۴ و ۵ و کمان ۱۲) و عملیات فریب ناوبری موشک کروز توسط سکوهای هواپایه و زمین پایه نیز در رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» ارتش به مورد اجرا گذاشته شد.

اجرای «بازی جنگ» توسط کارشناسان جنگ الکترونیک قرارگاه های راهکنشی نیروی آبی و نارنجی نیز بخش دیگری از این رزمایش بود.

همچنین در حاشیه این رزمایش، طرح مردم یاری توسط یگان‌های مختلف ارتش دربرخی مناطق کم‌برخوردار و دیدار با تعدادی از خانواده های معظم شهدای ساکن در منطقه عمومی رزمایش اجرا شد.

پربیننده ترین خبرها