زخمی شدن چند فلسطینی در درگیری با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست

زخمی شدن چند فلسطینی در درگیری با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست
جمعه 3 شهريور 1402 - 18:57

ده ها فلسطینی امروز (جمعه) در جریان راهپیمایی‌های ضد شهرک‌سازی، در درگیری با نیروهای رژیم  اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست در چند منطقه کرانه باختری رود اردن ، زخمی شدند.

العالم- فلسطين

به گزارش « مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، امروز درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در جبل صبیح در شهرک بیتا در جنوب نابلس رخ داد و جوانان لاستیک هایی را نزدیک مرکز شهرک های ساخته شده در زمین های جبل صبیح به آتش کشیدند.

ده‌ها نفر از شهروندان، نماز جمعه را نزدیک جبل صبیح و پس از آن نماز غائب برای شهدای مسلمان اقامه کردند و طی آن بر مخالفت با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در منطقه شان تاکید کردند.

همچنین درگیری‌هایی در روستای قریوت در جنوب نابلس رخ داد که ده‌ها شهرک‌نشین به چشمه قریوت در جنوب شهر یورش بردند و نظامیان اشغالگر با بمب‌های گازی به سوی شهروندان فلسطینی و خانه‌های آنها شلیک کردند که چند نفر دچار حالت خفگی شدند.

ده‌ها شهرک‌نشین با حمایت نیروهای اشغالگر به چشمه قریوت که در مجاورت منازل این شهر است، یورش بردند و قبل از نماز جمعه در این محل به اجرای رقص‌های تحریک‌آمیز پرداختند که در نتیجه درگیری‌ها آغاز شد.

درگیری ها پس از شروع راهپیمایی بلافاصله بعد از نماز از مقابل مسجد اعظم به سمت زمین های تهدید به مصادره به روستای بیت دجن کشیده شد.

سربازان اشغالگر به خبرنگاران از جمله محمد ابوثابت در حال پوشش دادن راهپیمایی بیت دجن ، حمله کردند.

نیروهای اشغالگر در شمال شهر نابلس، با حضور گسترده شهرک نشینان در شهرک ترسله المخلاه ، در امتداد خیابان جنین-نابلس تا تقاطع منطقه عرابه مستقر شدند.

گشت‌های ارتش رژیم اشغالگر در چهارراه شهر جبع و تک تیراندازها بر پشت بام خانه‌ها با حضور و استقرار ارتش در نزدیک فلکه منطقه عجه مستقر شدند.

همچنین درگیری‌های خشونت‌آمیز در قلقیلیه، هنگام سرکوب راهپیمایی کفرقدوم در شرق قلقیلیه توسط نیروهای اشغالگر، پس از برگزاری راهپیمایی هفتگی، برای بازگشایی خیابان روستا که سال‌ها بسته بوده و حمایت از زندانیان اعتصاب‌کننده‌ در زندان های رژیم اشغالگر آغاز شد.

چند منطقه کرانه باختری جمعه هر هفته ، صحنه راهپیمایی‌های هفتگی در مخالفت با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی است که اغلب این راه پیمایی ها به درگیری با نیروهای اشغالگر ختم می‌شود و این نیروها برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گلوله‌های واقعی و لاستیکی و بمب‌های گازی و صوتی استفاده می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها