مدودف: غرب جهان را به جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد

مدودف: غرب جهان را به جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد
شنبه 4 شهريور 1402 - 17:10

معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که غرب فعالانه در حال تلاش است تا جهان را به جنگ جهانی سوم سوق دهد.

العالم - اروپا

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که مخالفات فدراسیون روسیه در غرب به طور فعال در حال تلاش برای آغاز یک جنگ جهانی سوم هستند.

وبگاه «اینتل ریپابلیک» گزارش کرد، مدودف با هشدار به غرب در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز آن‌ها گفت: «قطعاً اگر آن‌ها به حرف ما گوش می‌دادند، اوضاع بهتر بود. به هیچ‌ وجه، جهان امروز با تهدید وقوع جنگ جهانی سوم مواجه نبود اما مخالفان ما در حقیقت همه را به این سو سوق می‌دهند.آن‌ها به سیگنال‌های ما گوش نمی‌دهند».

معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در مورد این فرضیه اظهارنظر کرد که واکنش تند روسیه به تجاوز گرجستان در سال ۲۰۰۸ سیگنال روشنی برای ایالات متحده و کشورهای ناتو در مورد لزوم توجه به نگرانی‌های مسکو است.

ارتش گرجستان در تاریخ ۸ آگوست سال ۲۰۰۸ به منطقه خودمختار اوستیای جنوبی حمله کرده و تسخین والی مرکز آن را مورد تیراندازی تانک‌های خود قرار دادند. این شهر عملا به مخروبه تبدیل شد و بسیاری از ساکنان آن و تعدادی از نیروهای حافظ صلح روسی مستقر در منطقه کشته شدند. روسیه در واکنش به این اقدام عملیات نظامی تحت عنوان «مجبور سازی گرجستان به صلح» آغاز کرد که در جریان پنج روز درگیری نظامی توانست ارتش گرجستان را مجبور به عقب نشینی کند و در پی این حادثه در تاریخ ۲۶ آگوست استقلال جمهوری اوستیای جنوبی و آبخازی را به رسمیت شناخت و وظیفه دفاع از آنها در برابر گرجستان را برعهده گرفت.

به گزارش فارس، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی (بیش از یکسال پیش)، کشورهای غربی با تحت فشار قراردادن روسیه و وضع تحریم‌های گسترده علیه این کشور و پمپاژ اوکراین با سلاح‌های سبک و سنگین نه تنها کمکی به توقف جنگ اوکراین نکرده‌اند بلکه بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها