نابودی سه پایگاه جبهه‌النصره در حمله جنگنده‌های روسیه

نابودی سه پایگاه جبهه‌النصره در حمله جنگنده‌های روسیه
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 04:23

معاون مرکز آشتی روسی در سوریه گفت که سه پایگاه گروه تروریستی جبهه‌النصره در عملیات نیروی هوافضای روسیه نابود شدند.

العالم - سوریه

مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه بامداد سه‌شنبه از عملیات هوایی موفق نیروهای روسیه علیه گروه‌های تروریستی خبر داد.

«وادیم کولیت» معاون فرمانده این مرکز طی نشست خبری گفت که نیروهای هوافضای روسیه شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) یک پایگاه و دو پست فرماندهی گروه تروریستی «جبهه‌النصره» را منهدم کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کولیت در این‌باره توضیح داد که تروریست‌ها از این مقر هدف قرار داده شده، برای انجام حملات جنایتکارانه علیه غیرنظامیان و شهروندان سوری و همچنین نیروهای نظامی استفاده می‌کردند.

وی اظهار داشت: «در بیست‌وهشتم آگوست، نیروی هوایی روسیه علیه تأسیسات گروه تروریستی جبهه‌النصره، به یک پایگاه و دو پست فرماندهی این تشکیلات مسلح غیرقانونی، که در سازماندهی و انجام حملات به مواضع نیروهای دولتی سوریه و زیرساخت های غیرنظامی دخیل بودند، حمله کرد».

این مقام نظامی روس در ادامه به گروه‌های تروریستی هشدار داد که از گلوله‌باران مواضع نیروهای دولتی سوریه و زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کرده و راه حل مسالمت آمیز مناقشه را در پیش بگیرید.

کولیت در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبر داد که هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه، طی بیست‌وچهار ساعت اخیر ۹ مرتبه حریم هوایی سوریه را نقض کرده، موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ایجاد نموده و پروتکل‌های جلوگیری از برخورد (با روسیه) را نقض کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها