سوریه: حمله به فرودگاه حلب در چارچوب حمایت غرب از تروریسم است

سوریه: حمله به فرودگاه حلب در چارچوب حمایت غرب از تروریسم است
دوشنبه 6 شهريور 1402 - 20:18

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به حمله بامداد امروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب تاکید کرد که این تجاوز در چارچوب تشدید تنش در منطقه و حمایت غرب از تروریسم صورت گرفته است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سانا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: رژیم اشغالگر اسرائیل به نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، بی‌احترامی به قوانین بین المللی و حقوق انسانی بین المللی و همچنین سیاست وحشیانه خود در حمله به زیرساخت‌ها و تاسیسات غیرنظامی حیاتی ادامه می‌دهد.

این وزارتخانه تاکید کرد که تجاوز رژیم اشغالگر به فرودگاه بین‌المللی حلب در چارچوب تشدید تنش‌های آمریکا و غرب در منطقه، حمایت مستمر از تروریسم و گروه‌های آن و تشدید پیامدهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ملت سوریه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اولین بار نیست که دشمن صهیونیستی تأسیسات غیرنظامی؛ ازجمله فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب، بندر تجاری لاذقیه و مراکز علمی و فرهنگی را هدف قرار می‌دهد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه آورده است که مقامات اشغالگر اسرائیل با سیاست‌های تهاجمی خود و هدف قرار دادن این تأسیسات غیرنظامی سوریه، تاکید می‌کنند که آنها بخشی اساسی از سیاست‌های برهم زننده ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: سوریه این حمله تروریستی بزدلانه اسرائیل را محکوم می کند و بار دیگر به این رژیم نسبت به ادامه این حملات هشدار می‌دهد.

سوریه بار دیگر درخواست خود را از شورای امنیت برای پذیرفتن مسوولیت‌های خود در منشور و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و بازخواست رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب این جنایات تکرار کرد.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) فرودگاه بین المللی حلب سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد.

به دنبال حمله هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که این حمله باعث توقف فعالیت فرودگاه شد.

سامانه های پدافندی سوریه نیز به مقابله با موشک های شلیک شده جنگنده های صهیونیستی برخاستند و اکثر موشک ها را قبل از رسیدن به هدف منهدم کردند. در این تجاوزگری، یکی از باندهای فرودگاه بین المللی این شهر هدف قرار گرفت و خسارت هایی به آن وارد شد.

پربیننده ترین خبرها