آمادگی ایران برای ایفای نقش فعال‌تر در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

آمادگی ایران برای ایفای نقش فعال‌تر در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 14:00

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش فعال‌تر در این مجمع به خصوص در دوران ریاست آتی بر آن تأکید کرد.

العالم - ایران

«پورنچای دانویواتانا» دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) که به ایران سفر کرده روز دوشنبه ۶ شهریور ماه با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گزارشی از آخرین تحولات مجمع را ارائه کرد.

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا همچنین با اشاره به انتقال ریاست مجمع در ماه آینده به جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد در دوره یک ساله ریاست، ایران منشا اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا باشد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار نقش چندجانبه گرایی و سازمان‌های چندجانبه را در دیپلماسی اقتصادی کشور برجسته خواند و به عضویت جمهوری اسلامی ایران در برخی از آنها اشاره کرد.

صفری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا را از جمله سازمان‌هایی دانست که می‌تواند به همگرایی در بین کشورهای آسیایی کمک کند و آمادگی ایران را برای ایفای نقش فعال‌تر به ویژه در دوره ریاست بر مجمع اعلام کرد.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در سال ۲۰۰۲ تشکیل و ۳۵ کشور آسیایی عضو آن هستند. دبیرخانه مجمع در کویت مستقر است.ایران، تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، برونئی، سنگاپور، کامبوج، ویتنام، میانمار، لائوس، نپال، روسیه، ترکیه، ژاپن، چین، مغولستان، کره جنوبی، هند، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، بوتان، کویت، بحرین، عربستان، قطر، امارات عربی متحده، عمان، فلسطین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان ۳۵ عضو این سازمان فراگیر آسیایی را تشکیل می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها