صنعا: آمریکا و انگلیس پا را از گلیمشان درازتر نکنند

صنعا: آمریکا و انگلیس پا را از گلیمشان درازتر نکنند
پنج‌شنبه 9 شهريور 1402 - 00:34

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به انتشار اخباری درباره حضور تفنگداران دریایی آمریکا و نیروهای انگلیس در خاک یمن، هشدار داد که آمریکا و انگلیس نباید پا را از گلیمشان درازتر کنند.

العالم-یمن

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، درباره هرگونه اقدام مشکوک آمریکا و انگلیس در یمن هشدار داد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی نشستی که در استان عمران (شمال صنعاء) برگزار شد، در اظهاراتی کوتاه اشاره کرد یگان موشکی ارتش یمن اخیرا آزمایشی انجام داده که نیروهای بیگانه را در دریای سرخ دست پاچه کرده است.

مهدی المشاط گفت: «ما طی هفته گذشته با دو کشتی که به بندر عدن آمده بودند تا گاز یمن را غارت کنند، در جنگ بودیم. آن‌ها چهار بار عقب‌نشینی کردند که آخرین مورد آن دیروز بود».

به گزارش فارس المشاط اضافه کرد: «نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های مالک دو کشتی سینمار جین و بولیوار ابلاغ کرده که چنانچه برای غارت گاز از بندر عدن وارد حریم یمن شوند، آن‌ها را خواهند زد».

وی همچنین هشدار داد: «اخباری در خصوص استقرار تفنگداران دریایی [آمریکا] و نیروهای انگلیس در استان‌های اشغالی دریافت کرده‌ایم و به آن‌ها درباره دراز کردن پا از گلیمشان هشدار داده‌ایم. یمن خط قرمز است. کشور ما پهپاد و موشک دارد و ما رهبری داریم که انگشتش روی ماشه است».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در عین حال با افشای اطلاعاتی از برنامه‌های آتی واشنگتن در یمن خبر داد که آمریکا در سال ۲۰۲۴ سعی خواهد کرد برخی افراد را از طریق سازمان‌های مدنی جذب کند و در خارج از این کشور همایش‌ برگزار نماید.

پربیننده ترین خبرها