المشاط میزان آمادگی نیروهای دریایی یمن را بررسی کرد

المشاط میزان آمادگی نیروهای دریایی یمن را بررسی کرد
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 11:30

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا با رئیس ستاد نیروی دریایی و پدافند ساحلی پیرامون نتایج عملیات توسعه برنامه‌های توانمندسازی نیروهای دریایی برای اجرای عملیات‌های مختلف در حفاظت از آب‌های سرزمینی یمن رایزنی کرد.

العالم - یمن

دیدار مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با سردار سرتیپ منصور احمد السعادی رئیس ستاد نیروی دریایی و پدافند ساحلی در سطح تسلیحات کیفی بود که اکنون در اختیار نیروهای دریایی است و آنها را قادر می‌سازد تا با تمام صلاحیت و شایستگی با دشمن مقابله کنند و آنها را به چالش بکشند.

المشاط از نقش نیروی دریایی در مقابله با جنگ ائتلاف سعودی و اماراتی علیه یمن طی سال‌های گذشته و نیز از عملیات کیفی این نیروها قدردانی کرد که میزان توانایی‌ها و آنچه در آینده در سایه ادامه تجاوزات و محاصره یمن می‌توانند، انجام دهند را به نمایش گذاشت.

در همین راستا، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن چند روز پیش کشورهای ائتلاف عربی حاضر در آب‌های منطقه‌ای یمن را تهدید کرد و گفت، حضور غیرقانونی اشغالگران در آب‌های منطقه‌ای یمن هزینه سنگینی را به دنبال خواهد داشت و هرگونه توافقی که با هر کشور و یا حاکمیتی درباره هرگونه امکانات نظامی یا امنیتی و یا طرح‌هایی امضا شود که به حاکمیت ملی یمن ضربه بزند، توافقنامه‌هایی مشکوک و غیرقانونی قلمداد شده و ارزشی ندارند.

العاطفی در ادامه تاکید کرد: به عنوان نیروهای مسلح یمن به ویژه نیروی دریایی تاکید می‌کنیم که از قدرت کامل برای تامین امنیت، تثبیت و حفاظت از مسیرهای دریانوردی بین‌المللی در آب‌های منطقه‌ای تحت حاکمیت خود برخوردار هستیم و چالش را با چالش، تنش را با تنش، بمباران را با بمباران، اشغالگری را با مقاومت، رزمایش را با اقدام عملی و صلح را با صلح پاسخ خواهیم داد.

پربیننده ترین خبرها