حماس: جامعه بین الملل جنایات اشغالگران را محکوم کند

حماس: جامعه بین الملل جنایات اشغالگران را محکوم کند
شنبه 11 شهريور 1402 - 18:15

سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) از اظهارات گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین قدردانی کرد و افزود: جامعه جهانی گام‌های عملی را برای جرم‌انگاری اقدامات اشغالگران و محاکمه مقامات فاشیست رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری العهد، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در این باره گفت که این جنبش از موضع «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین که اقدامات جنایتکارانه کابینه رژیم اشغالگر علیه ملت ما و همچنین در پیش گرفتن سیاست «مجازات جمعی» توسط آن را محکوم کرد، قدردانی می‌کند.

القانوع در ادامه از جامعه بین‌المللی و نهادهای مربوطه سازمان ملل خواست تا گام‌های عملی و محسوسی را برای جرم‌انگاری اقدامات برنامه ریزی شده صهیونیست‌ها و همچنین محاکمه مقامات فاشیست آن اتخاذ کنند.

وی همچنین از طرف‌های یاد شده خواست تا با حمایت از خواسته ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی و استقلال، عدالت و انصاف را در قبال آنها رعایت کنند.

«فرانچسکا آلبانیز» اخیرا در توییتی در واکنش به یورش صهیونیست‌ها به خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی گفته بود: مجازات دسته جمعی یک جنایت جنگی است.

به گزارش ایرنا، وی همچنین تاکید کرد: این اتفاق تازگی ندارد و اسرائیل از سال ۱۹۶۷ میلادی بیش از ۶۰ هزار منزل مسکونی فلسطینی ها را تخریب و بمباران کرده و باعث بی خانمان شدن صدها هزار فلسطینی شده است.

پربیننده ترین خبرها