حمله توپخانه‌ای سوریه به تروریست‌ها در حلب و ادلب/ درگیری مزدوران ترکیه و آمریکا

حمله توپخانه‌ای سوریه به تروریست‌ها در حلب و ادلب/ درگیری مزدوران ترکیه و آمریکا
شنبه 11 شهريور 1402 - 16:40

رسانه های سوریه امروز شنبه گزارش دادند که ارتش سوریه در ادامه مقابله با تروریست‌های تحت حمایت ترکیه، مواضع آنان را حومه شهرهای حلب و ادلب در شمال و شمال غرب سوریه گلوله باران کرد.

العالم - سوریه

به گزارش رسانه های سوری، منابع محلی در سوریه گفتند که واحدهای توپخانه ارتش سوریه، تجمعات و تحرکات گروههای مسلح تروریستی را در شمال و شمال غربی این کشور گلوله باران کردند.

در همین راستا، مواضع تروریست ها در روستای کفرعمه و کفرتعال در حومه غربی شهر حلب هدف آتش واحدهای توپخانه ارتش سوریه قرار گرفت.

مواضع تروریست ها در روستاهایی کنصفره و الفطیره در ارتفاعات الزاویه در حومه شهر ادلب نیز هدف آتش توپخانه ارتش سوریه قرار گرفت.

به گفته رسانه های سوریه، این تروریست ها بویژه گروهک های زیر مجموعه گروه تروریستی جبهه النصره در شمال و شمال غرب سوریه از حمایت ترکیه برخوردار هستند.

درگیری تروریستهای ترکیه و آمریکا در حومه حلب

خبرنگار شبکه المیادین نیز از درگیری های سخت میان تروریست های گروه موسوم به "ارتش ملی" وابسته به ترکیه و گروه موسوم "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد)، در مناطقی از حومه غربی شهر منبج در حومه استان حلب خبر داد.

این خبرنگار گفت: در حالی که گلوله باران شدید توپخانه ای و راکتی میان دو طرف برقرار است، تروریست های ارتش ملی قصد پیشروی به سوی روستای "ام عدسه" در غرب منبج را دارند.

برغم اعتراضات مکرر دمشق، نیروهای ترکیه و آمریکا همچنان به بهانه های واهی بخش هایی از خاک سوریه را در شمال و شمال غربی و شرق سوریه تحت اشغال خود دارند و همچنین با استقرار گروههای تروریستی وابسته به خود، تلاش می کنند تا جلوگیری بازگشت آرامش به سراسر خاک سوریه و تحکیم حاکمیت ملی این کشور را بگیرند.

سوریه ادامه حضور نظامی ترکیه و آمریکا در خاک خود را اشغالگری می داند و تاکید می کند که آمریکا در شرق سوریه منابع نفتی و محصولات زراعی بویژه گندم این کشور را به سرقت می برند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از شرق و شمال و شمال غرب سوریه که تحت اشغال آمریکا و ترکیه و مزدوران آنها است، بویژه در یک هفته اخیر شاهد درگیری شدید بین این مزدوران بوده است. در شرق سوریه گروه قسد و گروه موسوم به شورای نظامی دیرالزور که هر دو وابسته به ارتش اشغالگر آمریکا هستند، در حال نبرد با یکدیگر بر سر قدرت هستند.

پربیننده ترین خبرها