آغاز بکار رسمی عملیات اجرایی قطار شلمچه بصره؛

مخبر در بازدید از مرز شلمچه: موکب‌های ایرانی تا زمان بازگشت زوار به ارائه خدمات ادامه دهند

مخبر در بازدید از مرز شلمچه: موکب‌های ایرانی تا زمان بازگشت زوار به ارائه خدمات ادامه دهند
شنبه 11 شهريور 1402 - 17:23

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: موکب های ایرانی باید به ارائه خدمات خود تا زمان بازگشت زوار ایرانی به کشور ادامه دهند و تا چند روز پس از اربعین نیز فعالیت داشته باشند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد مخبر معاون اول رئیس‌ جمهور ایران و نخست وزیر عراق امروز (شنبه 11 شهریور) از پایانه مرزی شلمچه بازدید و ضمن گفتگو با زائران عبوری از مرز ایران به سمت عراق، نحوه خدمات رسانی به آنها را مورد بررسی قرار دادند.

در این بازدید که پس از آغاز بکار رسمی عملیات اجرایی قطار شلمچه بصره صورت گرفت، مخبر از تلاش های دولت و ملت عراق در میزبانی از زائران ایرانی و خصوصا همراهی دولت این کشور در روان‌سازی عبور و مرور از مرز تقدیر و اظهار امیدواری کرد در مسیر بازگشت نیز زائران با کمترین مشکل به خانه بازگردند.

معاون اول رئیس جمهور پس از این بازدید و خداحافظی با نخست وزیر عراق، در مرکز پایش مرزی پایانه شلمچه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خوزستان و سایر نمایندگان دستگاه های مربوطه به بررسی وضعیت خدمات دهی به زائران در پایانه های استان خوزستان پرداخت.

مخبر با اشاره به آسیب شناسی مشکلات اربعین در سال گذشته و برنامه ریزی که برای رفع این کاستی ها انجام شده، گفت: سال گذشته مردم با صف های چند کیلومتری، معطلی و برخی کمبودها در پایانه های مرزی مواجه بودند که دولت امسال با پیگیری شخص رئیس جمهور بر این مسائل تمرکز جدی کرد و اقدامات اساسی و کارهای فوق العاده ای انجام و ظرف چهار ماه اقدامات اساسی برای تکمیل زیرساخت ها در پایانه های مرزی صورت گرفت.

وی با یادآوری بازدیدهای سال گذشته خود از پایانه های مرزی اظهار داشت: سال گذشته در بازدیدهایی که انجام شد شاهد برخی گلایه ها و نارضایتی مردم و زائران بودم اما امسال با اقدامات بزرگ جمعی که با محوریت ستاد مرکزی اربعین و با مشارکت و همراهی همه دستگاهها، نهادها و گروههای مردمی و جهادی صورت گرفت شاهد بهبود خدمات و رفع مسائل و نواقص سال گذشته هستیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به حضور و پیگیری مستمر وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی برای نظارت بر خدمت رسانی به زائران، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی یکی از ویژگی های مثبت اعضای دولت است و وقتی ماموریتی به آنها سپرده می شود با جدیت و از خودگذشتگی پای کار می آیند.

وی مردم محور بودن را از دیگر ویژگی های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: دولت در اکثر طرح ها و برنامه های خود به مردم و گروههای مردمی و جهادی اتکاء می کند و نتیجه این شده است که امروز در بازدیدها و دیدار با مردم و زائران گلایه و نارضایتی مشاهده نشد و در قسمت کنترل گذرنامه نیز مردم از سرعت انجام کارها رضایت کامل داشتند.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از مردم و دولت عراق بخاطر همراهی و تعامل مناسب در پایانه های مرزی بخصوص در موضوع احراز هویت و کنترل گذرنامه زائرین و پذیرفتن مهر جمهوری اسلامی در ورود به خاک عراق، تصریح کرد: در موضوع ارز نیز همکاری دو دولت ایران و عراق اتفاق بسیار خوبی بود و در بخش بهداشت و درمان نیز امسال شاهد برنامه ریزی و عملکرد مطلوبی از سوی دستگاه های مربوطه هستیم.

مخبر در ادامه از همکاری دستگاههایی که برای اعزام اتوبوس و تامین ناوگان حمل و نقل زائرین همکاری داشته اند، قدردانی کرد و گفت: لازم است پیگیری ها و نظارت ها بر روند حمل و نقل تا زمان بازگشت کامل زائرین به کشور استمرار داشته باشد و با توجه به اینکه پس از روز اربعین موکب های عراقی به فعالیت خود پایان می دهند، موکب های ایرانی باید به ارائه خدمات خود تا زمان بازگشت زوار ایرانی به کشور ادامه دهند و تا چند روز پس از اربعین نیز فعالیت داشته باشند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش فارس،‌ معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مذاکره امروز خود با نخست وزیر عراق در خصوص حمل و نقل زائرین، خاطرنشان کرد: در دیدار امروز به نخست وزیر عراق تاکید کردم که برای تامین ناوگان حمل و نقل و بازگشت زائران ایرانی کمک های لازم را انجام دهند که ایشان گفت همین امروز دستورات لازم را در این خصوص صادر خواهد کرد.

مخبر از صدا و سیما و سایر رسانه ها که در خصوص مراسم اربعین فعالیت اطلاع رسانی مطلوب داشته اند قدردانی کرد و افزود: انصافا رسانه ها و بویژه رسانه ملی نقش موثری در اطلاع رسانی به مردم و مدیریت مراسم اربعین ایفا کردند و امیدوارم با همت همه عزیزان و همراهی رسانه ها تا پایان این مراسم و بازگشت زائران به کشور با مشکلی مواجه نشویم.

پربیننده ترین خبرها