کره شمالی باز هم رزمایش حمله اتمی انجام داد

کره شمالی باز هم رزمایش حمله اتمی انجام داد
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 03:53

ارتش کره شمالی به فاصله سه روز، دومین رزمایش برای شبیه‌سازی حمله اتمی تاکتیکی به کره جنوبی را به عنوان هشداری به رزمایش‌های نظامی آمریکا در منطقه، برگزار کرد.

العالم-آسیا

سه روز بعد از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی کره شمالی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی، ارتش پیونگ‌یانگ بار دیگر این رزمایش را تکرار کرد.

دولت کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد که رزمایشی را برای شبیه‌سازی حمله اتمی تاکتیکی به کره جنوبی و به عنوان هشداری به رزمایش‌های نظامی آمریکا در منطقه، برگزار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده است: «در سحرگاه دوم سپتامبر تمرین شلیک برای حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده، برای هشدار به دشمنان درباره خطر واقعی جنگ اتمی، انجام شد».

کره شمالی ضمن موفق توصیف کردن این رزمایش حمله اتمی تاکتیکی، توضیح داد که ۲ موشک کروز راهبردی دوربرد با کلاهک‌های هسته‌ای مشقی شلیک کرده که هر کدام مسافت ۱۵۰۰ کیلومتری را در حدود ۷ هزار ۶۰۰ ثانیه پرواز کرده و در ارتفاع از پیش تعیین‌شده ۱۵۰ متری هدف منفجر شدند.

طبق این گزارش، پیونگ‌یانگ جدیدترین رزمایش بزرگ بین واشنگتن و سئول را که شامل حداقل یک بمب‌افکن راهبردی آمریکایی، محکوم کرده و آن را نشانه علنی طرح‌های رویارویی نظامی علیه کره شمالی دانست.

به نوشته یونهاپ، دولت کره شمالی تاکید کرد: «نیروی هسته‌ای ما موضع متقابل رزمی مسئولانه خود را از هر جهت برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات تقویت خواهد کرد».

بامداد پنجشنبه بود که ارتش کره شمالی ۲ فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد را به عنوان بخشی از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی، شلیک کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها