ماجرای حضور کارشناسان صهیونیستی در جنوب یمن

ماجرای حضور کارشناسان صهیونیستی در جنوب یمن
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 13:02

منابع آگاه از ورود یک تیم مشترک از مهندسان اماراتی و صهیونیستی به جنوب یمن به بهانه واگذاری امور ارتباطات استان عدن به یک شرکت اماراتی خبر دادند.

العالم - یمن

منابع رسانه‌ای یمن از ورود یک تیم از مهندسان اماراتی به شهر عدن در جنوب یمن خبر دادند و اعلام کردند که این اقدام در راستای اجرای توافقنامه واگذاری ارتباطات در استان عدن به یک شرکت اماراتی است.

پایگاه خبری «YNP» یمن به نقل از منابع آگاه نوشت: یک تیم مهندسی مشترک از شرکت اماراتی NX و شرکت اسرائیلی Cyberint Technologies با یک هواپیمای شخصی وارد عدن شد.

بر اساس این گزارش، این تیم بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی را برای انتخاب مکان برای نصب ایستگاه‌ها انجام خواهد داد. ضمن این‌که همین تیم قبلا جزیره سقطری به شبکه مخابراتی امارات متصل کرده بود.

این منابع تصریح کردند که ورود این تیم به عدن به صورت محرمانه انجام شده است، ضمن‌ این‌که رسانه‌های گروه جدایی طلب یمنی موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی)، ورود این تیم به عدن را ساعتی پس از انتشار این خبر تکذیب کردند.

تابستان سال گذشته بود که منابع محلی در جزیره «سقطری» یمن از ورود مهندسان و خلبانان خارجی از جمله اسرائیلی‌های وابسته به موسسه اماراتی «خلیفه» برای افتتاح باند ویژه بالگردهای شناسایی و تهاجمی وارد جزیره سقطری شدند و به این بهانه، تحرکاتی را آغاز کردند.

امارات طی چند سال اخیر، شماری از پایگاه‌ها و مراکز نظامی مشترک خود با رژیم صهیونیستی را در سقطری با هدف توسعه اقدامات اطلاعاتی با تل‌آویو در سواحل یمن و به‌ویژه در نزدیکی تنگه باب المندب نوسازی کرده است.

پربیننده ترین خبرها