مقابله ارتش سوریه با یورش گروه تروریستی تحریر الشام

مقابله ارتش سوریه با یورش گروه تروریستی تحریر الشام
دوشنبه 13 شهريور 1402 - 11:18

ارتش سوریه حمله گروه تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در شمال غرب سوریه را دفع کرد.

العالم - سوریه

شبکه المیادین گزارش داد، تروریست های هیات تحریر الشام به محورهایی در حومه حلب حمله کردند، اما ارتش سوریه به مقابلله با آنها برخاست و این امر به بروز درگیری های شدید میان دو طرف منجر شد.

درگیری‌های شدید اخیر روز یکشنبه در دو جبهه حومه جنوبی ادلب و حومه غربی حلب پس از حملات تروریست های هیات تحریر الشام به مواضع ارتش سوریه رخ داد، اما ارتش توانست ابتکار عمل را بدست بگیرد و با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه مهاجمان تروریست را به عقب براند.

نبردهای شدید در جبهه شهرک ملاجه در جبل الزاویه در جنوب ادلب نیز در جریان است، جایی که در آن تروریست های "انصار التوحید" با پشتیبانی توپخانه "هیات تحریر الشام" از یک هفته پیش به آن حمله کردند.

منابع میدانی گفتند که ارتش سوریه با انجام عملیات نظامی و با حمایت نیروی هوایی در حال تلاش برای بازگرداندن شهرک تل ملاجه و تامین امنیت این شهرک است که همچنان تحت کنترل ارتش قرار دارد.

پاسخ های ارتش سوریه تاکنون حملات این گروه تروریستی را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته است.

در دو روز گذشته نیروی هوایی سوریه پس از عملیات شناسایی، محل استقرار تروریست ها و خطوط تدارکاتی آنها را هدف حملات خود قرار داد. منابع محلی در ادلب تایید کردند که در این بمباران ها، ده ها تروریست کشته یا زخمی شدند.

جبهه ملاجه همچنان شاهد نبردهای شدیدی است که در آن تروریست ها تلاش می کنند تا از پیشروی ارتش سوریه در تپه ملاجه جلوگیری کنند، تپه ای که پیش از آغاز این هجوم تاکنون، زیر حملات هوایی و راکتی تروریست ها قرار دارد، اما ارتش سوریه موفق به مهار آن شده است.

برغم اعتراضات مکرر دمشق، نظامیان متجاوز ترکیه و آمریکا همچنان به بهانه‌های واهی بخش‌هایی از خاک سوریه را در شمال، شمال غرب و شرق سوریه تحت اشغال خود دارند و همچنین با استقرار گروه‌های تروریستی وابسته به خود، تلاش می‌کنند تا جلوی بازگشت آرامش به سراسر خاک سوریه و تحکیم حاکمیت ملی این کشور را بگیرند.

سوریه ادامه حضور نظامیان متجاوز ترکیه و آمریکا در خاک خود را اشغالگری می‌داند و تاکید می‌کند که آمریکا در شرق سوریه منابع نفتی و محصولات زراعی بویژه گندم این کشور را به سرقت می‌برد.

پربیننده ترین خبرها