برپایی طولانی ترین نماز جماعت در مسیر "طریق الحسین"

برپایی طولانی ترین نماز جماعت در مسیر
سه شنبه 14 شهريور 1402 - 11:01

طولانی ترین نماز جماعت جهان به اهتمام حوزه علمیه نجف در مسیر طریق الحسین (ع) از نجف اشرف تا کربلا برگزار شد؛ این نماز جماعت در مراسم اربعین از ابتدای محل "دو آستان مقدس امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام" و از عمود 208 برگزار شد.

العالم - عراق

احمد اشکوری، استاد حوزه و ناظر کل تبلیغات حوزوی گفت: "اقامه این نماز در مسیر پیاده روی زائران، ادامه راه امام حسین و اهل بیت ایشان علیهم السلام و امتداد نمازی است که آن حضرت در دشوارترین شرایط به جای آوردند."

وی با تأکید بر ضرورت توجه به نماز به خصوص نماز جماعت، خاطرنشان کرد که هدف از برگزاری این نماز در مسیر طولانی، تشریح ضرورت ادای نماز در اول وقت و به جماعت و از بین بردن این شبهه است که می گویند زائران بزرگوار، توجهی به نماز ندارند. برپایی چنین نمازی این شبهه را برطرف نموده و به افترا پایان می دهد و ثابت می کند که زائران تا چه اندازه به نماز اول وقت بها می دهند.

سید علاء الدین الحسنی، مدیر رادیو قرآن کریم در آستان مقدس امام حسین علیه السلام هم گفت: مراجع دینی و عتبات سالهاست که برپایی نماز و تشویق زائران به شرکت در این نماز جماعت، از طریق استقرار نبلغان دینی در طول مسیر راهپیمایی اربعین را در دستور کار قرار داده اند.

وی افزود: هدف مراجع از تأکید بر برپایی چنین نمازی، تشریح این حقیقت است که امام حسین علیه السلام حتی در بحبوحه جنگ، از نماز باز نماندند و با این کار به ما پیام دادند که ایشان در راه نماز و تمسک به ارکان دین اسلام به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد که دو آستان حسینی و عباسی علیهما السلام طرح برپایی این نماز جماعت طولانی را از محل موکب خود در مقابل عمود 208 بین نجف و کربلا به اجرا گذاشته و تمام امکانات لازم برای برپایی آن را – که با مسافت چندین کیلومتر، طولانی ترین نماز در جهان به شمار می رود – فراهم کرده اند تا پیام امام حسین علیه اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

گفتنی است موکب آستان های مقدس حسینی و عباسی خدمات متعددی را از جمله توزیع غذا و تأمین جای خواب و برپایی نشست و سخنرانی های مذهبی به زائران ارائه می دهد.

پربیننده ترین خبرها