گزارش العالم از سیل خروشان زائران اربعین در کربلای معلی + ویدیو

چهارشنبه 15 شهريور 1402 - 11:02

خبرنگار العالم در کربلای معلی گزارش داد که شمار زائران اربعین حسینی به اوج خود رسیده است.

العالم _ اربعین

خبرنگار شبکه العالم با اشاره به اینکه آیین زیارت اربعین در میان تدابیر شدید امنیتی و در عین حال با خدمات رسانی مناسب و به آرامی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: بیش از 25 میلیون زائر عرب و غیر عرب از استان های مختلف عراق و نیز از دیگر کشورها در بازه زمانی بیش از 15 روزه، در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده و وارد کربلا شده اند.

خبرنگار العالم با اشاره به این که از پانزده روز پیش ازدحام جمعیت در کربلای معلا آغاز شده است، خاطرنشان کرد، هم اکنون شاهد ورود جمعیت گسترده عزاداران حسینی به شهر مقدس کربلا هستیم که هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده اند.

بنابر این گزارش، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به همراه وزیر کشور عصر دیروز (سه شنبه) وارد استانداری کربلا شدند و در جلسه ای، اوضاع امنیتی و برنامه های خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را بررسی و بر ارائه کلیه خدمات لازم به زائران تاکید کردند.

به گزارش العالم، تعداد زیادی اتوبوس از وزارتخانه های مختلف عراق برای انتقال زائران وارد شهر مقدس کربلا شده اند. در همین حال بیش از 25 هزار نیروی امنیتی از ارتش، پلیس فدرال و پلیس محلی در این شهر حضور دارند.

نیروهای حشد الشعبی نیز در عملیات حفاظت از زوار اربعین شرکت دارند. شهر مقدس کربلا به سه حلقه امنیتی تقسیم شده است. نیروی هوایی عراق نیز به منظور تضمین امنیت زائران، در عملیات حفاظت از کربلا شرکت دارد. بیش از پنج هزار داوطلب مردمی نیز به همکاری با اداره عتبات حسینی در خدمات رسانی به زائران اربعین شتافته اند.

هر ساله میلیون ها نفر از عراق و دیگر کشورها از جمله جمعیت زیادی از ایران در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا در بزرگترین اجتماع انسانی شرکت می کنند.

پربیننده ترین خبرها