برگزاری حماسه پرشور جاماندگان اربعین+ تصاویر و فیلم

برگزاری حماسه پرشور جاماندگان اربعین+ تصاویر و فیلم
چهارشنبه 15 شهريور 1402 - 10:48

مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲) در روز اربعین حسینی (ع) از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور پرشور دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

العالم - ایران ـ فرهنگی

امروز دل‌های مردم کشورمان دوباره برای کربلا، برای قدم زدن در بین‌الحرمین و سلامی بر اباعبدالله (ع) لک زده است.

اربعین حسینی است؛ همان روزی که بنابر نقل مشهور، کاروان اسرا دوباره به کربلا بازگشتند و به زیارت پیکرهایی رفتند که 40 روز پیش در مظلومانه‌ترین حالت به شهادت رسیدند. زیارت اربعین را هم که مدیون جابر هستیم و خیلی‌ها به "یاد قدم‌های جابر" پای در مسیر عشق گذاشته‌اند.

امروز کربلا مملو از جمعیت عاشقان حسین و یارانش است اما همیشه جا برای یک نفر هست؛ یک نفری که دوست داشت امروز جسم و روحش با هم در کربلا باشد؛ اما نشد که نشد.

ایرادی ندارد، حالا روحش کربلاست و جسمش قدم به قدم در راهپیمایی جاماندگان اربعینی از این خیابان به آن خیابان در پایتخت ایران یا همان سرزمین شیعیانش قدم برمی‌دارد.

گا‌ه‌گاهی در برابر موکبی می‌ایستد و به یاد شهید لب تشنه کربلا لبی تازه می‌کند و گاهی هم با مداحی مشهور "حسین" که امسال بارها از تلویزیون پخش شد، بی‌اختیار اشک می‌ریزد. اینجا تهران است؛ 15 شهریورماه سال 1402؛ پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین تا حرم شاه عبدالعظیم.

بله؛ اینجا تهران است و خیابان‌هایش امروز جمعیتی را به خود می‌بینند که شاید دلشان سوخته‌تر از آنهایی‌ است که اکنون در بین‌الحرمین به سر و سینه می‌زنند؛ چون هم غم حسین در دل دارند و هم به وصال معشوق نرسیده‌اند!


حضور سردار سلامی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

aaa


تصاویر هوایی از پیاده‌روی دلدادگان حسینی در تهران
1111

واکس زدن دهه نودی‌ها در مراسم جا ماندگان اربعین حسینی در تهران

1


راهپیمایی جاماندگان اربعین در خیابان ۱۷شهریور تهران

b



جا ماندم اما خودم را رساندم! / وصف دلدادگی دلدادگان زیارت از زبان «صابر خراسانی» - میدان خراسان تهران

شسیشیشس

راهپیمایی مردم در میدان خراسان تهران

sadas


اجرای آیین سنتی سنج و دمام زنی در راهپیمایی جاماندگان اربعین تهران

1111111

پربیننده ترین خبرها