هشتگ اربعین؛ حضور چشمگیر فلسطینیان در کربلای معلی

پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 11:18

کربلای معلی امسال پذیرای میلیون ها زائر اربعین امام حسین (علیه السلام) از فلسطین گرفته تا کشورهای مختلف جهان بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، بیش از چهار و نیم میلیون زائر از خارج از عراق اعم از کشورهای عربی، ایران، کشورهای اسلامی و غربی، در مراسم اربعین امسال کربلای معلی شرکت کردند.
فلسطینی ها نیز امسال بیشتر از قبل به یاد اربعین امام حسین (علیه السلام) بودند و در کربلا حضور چشمگیر داشتند.

در صحنه ای دیگر از اربعین، موکب بزرگ بنی عامر از بصره همه ساله در روز عاشورا و اربعین امام حسین (ع) برپا می شود. این موکب امسال نیز صحنه ای شگفت انگیز در دل کربلا و نزدیک حرم امام حسین (علیه السلام) به تصویر کشید، اعضای موکب با لباس‌های سفید و‌ متحدالشکل، پس از حضور در بین‌الحرمین، بر لزوم اتحاد مسلمانان تاکید کردند و پیام آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» را در بین‌الحرمین به نمایش گذاشتند.

امسال نیز در پی اهانت‌های مکرر برخی معاندان به قرآن کریم در برخی کشورهای غربی، عزاداران حاضر در این موکب، حمایت مسلمانان از قرآن کریم و تمسک به آن را برای جهانیان بسیار زیبا و پرشور به نمایش گذاشتند.

در همین حال هشتگ های متعددی در شبکه های اجتماعی به مناسبت اربعین امام حسین (علیه السلام) ترند شد.

یک کاربر عرب فضای مجازی با نام «ابورقیه البلوی» اظهار داشته، عواطف انسانی بر اثر شوک حادثه کربلا جریحه دار می شود چراکه در آن واقعه انبوه لشکریان در مقابل امام حسین (علیه السلام) صف کشیدند. گویی این داغ کربلا تا امروز در جان های شیعیان تازه است و امروز به نوه امام حسین (علیه السلام) می گوید: ما تا پای جان با تو هستیم.
کاربر دیگری به نام «مهند» تصویری از خادم نوجوان در فضای مجازی منتشر کرده و زیر آن نوشته است: خادم و عاشق امام حسین (علیه السلام) در گذرگاه مرز شلمچه با جمهوری اسلامی ایران.

«تبارک» در اکانت خود خاطرنشان کرده، هر ویدیویی که درباره مراسم اربعین مشاهده می کنم، احساس غرور و افتخار می کنم. به خدا این همه مناظر باشکوه بالاترین سطح خلاقیت، سازماندهی و نظم را به تصویر می کشد.

پربیننده ترین خبرها