حزب‌الله: دیدار سه‌جانبه رهبران مقاومت، دشمن را به لرزه درآورد

حزب‌الله: دیدار سه‌جانبه رهبران مقاومت، دشمن را به لرزه درآورد
شنبه 18 شهريور 1402 - 17:03

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان در سخنانی تاکید کرد که دیدار سه جانبه هفته گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیروت رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار داده و به لرزه درآورد.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: دیدار سه جانبه رهبری حزب‌الله و رهبری جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، دشمن صهیونیستی را به لرزه درآورد.

وی افزود: این لرزش دشمن بیانگر این مسئله است که رژیم اسرائیل مانند طبل توخالی است؛ نه یک قدرت شکست ناپذیر.

شیخ یزبک همچنین خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر یک قدرت شکست ناپذیر نیست، بلکه اگر ما با عزم و اراده و همچنین مصمم باشیم، شکست خواهد خورد؛ چراکه ما توانایی‌ها و قابلیت‌های مقابله با آن را در اختیار داریم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که شنبه ۱۱ شهریور «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیروت دیدار کردند.

در این دیدار آخرین تحولات سیاسی به ویژه در فلسطین مطرح و ارزیابی مشترکی از وضعیت کرانه باختری و افزایش جنبش مقاومت در آنجا و همچنین تهدیدهای اخیر رژیم اسرائیل صورت گرفت.

در این دیدار همچنین بر اصول ثابت و راسخ همه نیروهای محور مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی و اشغالگری و قلدری آن تاکید شد.

اهمیت هماهنگی و تماس روزانه و دائم بین جنبش های مقاومت بویژه در فلسطین و لبنان به منظور پیگیری همه تحولات سیاسی، امنیتی و نظامی و تصمیم گیری مناسب در این باره از دیگر موضوعات مورد تاکید در این دیدار بود.

پیش از این نیز علی ابوشاهین عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی در این باره تاکید کرده بود که دیدار سه‌جانبه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در بیروت به نوعی در راستای به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی و تاکید بر قدرت و حضور مقاومت بود.

ابوشاهین تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی مقاومت را نمی‌ترساند بلکه به قدرت و صلابت آن می‌افزاید.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی دیدار سه جانبه دبیرکل حزب‌الله و رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیروت را حامل پیام هماهنگی جبهه‌های محور مقاومت و قوی بودن آنها در مقابل رژیم اشغالگر قدس ارزیابی کرده‌اند.

پیشتر پروفسور «ایال زیسر» از دانشگاه تل‌آویو در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود: پیامی که رهبران مقاومت می‌خواستند بدهند این بود که «محور مقاومت قوی و متحد است» و این قطعاً پیام مهمی است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: «هماهنگی میان این رهبران به این معناست که وقتی عملیاتی در مسجد الاقصی، قدس یا کرانه باختری انجام می‌شود، ممکن است موضوع به غزه و شاید به لبنان و بالعکس کشیده شود.

پربیننده ترین خبرها