وعده کمک وزیر خارجه ژاپن به رئیس جمهور اوکراین

وعده کمک وزیر خارجه ژاپن به رئیس جمهور اوکراین
يکشنبه 19 شهريور 1402 - 06:14

وزیر خارجه ژاپن در دیدار با رئیس جمهور اوکراین، بر آمادگی توکیو برای کمک به بازسازی اقتصاد کی‌یف و ارائه تضمین‌های امنیتی به این کشور تاکید کرد.

العالم - اروپا

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن که به کی‌یف سفر کرده، شامگاه شنبه با «ولودیمر زلنسکی‌» رئیس جمهور اوکراین دیدار و رایزنی کرد.

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد، هایاشی و زلنسکی درباره آغاز گفتگوها حول تضمین‌های امنیتی و همکاری دو کشور برای بازسازی اقتصاد اوکراین به توافق رسیدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گفتگوی ژاپن و اوکراین درباره تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف پس از آن صورت می‌گیرد که اعضای گروه ۷ در ماه ژوئیه گفته بودند که مذاکرات در این زمینه را با اوکراین آغاز خواهند کرد.

وزارت خارجه ژاپن درباره سفر غیرمنتظره هایاشی به اوکراین توضیح داد که مدیران شرکت‌های ژاپنی او را همراهی کرده و از طرف بخش دولتی و خصوصی ژاپن برای بازسازی اقتصاد اوکراین تعهد دادند.

به نوشته رویترز، ژاپن در نظر دارد اوایل سال آینده میزبان نشستی در مورد بازسازی اقتصادی اوکراین باشد.

این وزارتخانه همچنین افزود که وزیر خارجه ژاپن در گفتگو با «دمیترو کولِبا» همتای اوکراینی خود بر حمایت قاطع توکیو از کی‌یف و فوریت پایان دادن به تهاجم روسیه با کمک جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

دولت ژاپن در همراهی با کشورهای غربی به بهانه عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، تاکنون تحریم‌های مختلفی را برای محدود کردن صادرات کالاهای دارای کاربرد دوگانه به مسکو تصویب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها