نتیجه فلسفه‌های «پوچ گرایانه» ... قتل یک زن فرانسوی در هر سه روز

نتیجه فلسفه‌های «پوچ گرایانه» ... قتل یک زن فرانسوی در هر سه روز
يکشنبه 19 شهريور 1402 - 10:12

روزنامه "لوپاریزین" فرانسه چند روز قبل نوشت "طبق آمارهای وزارت کشور، هر سه روز یک زن فرانسوی به دست شریک زندگی خود کشته می شود".

العالم - یک خبر چند تحلیل

تحلیل

  • رویکرد پراگماتیک حاکم بر غرب، هر چیزی را که نفع مادی برای انسان نداشته باشد، شایسته احترام نمی داند و معتقد است هر دین و فلسفه و مذهب یا اندیشه ای که کمکی به پیشبرد اهداف مادی انسان نکند، باید کنار گذاشته شود.
  • شاکله جامعه غرب، بر اساس همین فلسفه پا گرفته است. لذا ازدواج و تشکیل خانواده، بار سنگینی بر دوش انسان غربی محسوب می شود. در فلسفه غربی، یک انسان می تواند بدون اینکه متحمل بار سنگین تشکیل خانواده و تربیت بچه و احساس مسئولیت شود، غرایز خود را تأمین کند.
  • در نتیجه اجرای عملی این فلسفه، می بینیم که تعداد کودکانی که خارج از چهارچوب ازدواج در فرانسه به دنیا می آیند، بیش از 60 درصد است. با اینکه این رقم بسیار وحشتناک است اما در مقایسه با خبرهای فجیعی که از گسترش پدیده بی بند و باری جنسی و ازدواج با محاوم و ازدواج با حیوانات منتشر می شود، بسیار ناچیز است. همه کسانی که در دام این بی بند و باری افتاده و از مسیر فطرت پاک انسانی خارج شده اند، دنبال "ارضای امیال" و "کسب سود و منفعت" بودن را حق خود می دانند.
  • نکته قابل توجه این است که دولت های غربی هم از این انحطاط اخلاقی حمایت می کنند و حتی می کوشند این سبک زندگی انحرافی را به روش های مختلف بر ملت های دیگر تحمیل کنند به طوری که "انحراف"، تبدیل به پدیده ای عادی و رایج در روابط انسانی شود.
  • سئوالی که در اینجا مطرح است این است که طرفداران رویکرد "پراگماتیسم" چه نظری درباره قتل این تعداد زیاد زنان در یک سال دارند؟ آیا اینهمه جنایت هولناک، "سودی" برای جامعه غربی یا زنی که غرب مدعی دفاع از حقوق اوست، دارد؟ آیا اینهمه جنایت در حق زنان نباید انسان غربی را – که تحت تأثیر فلسفه های مادی از ارزش های معنوی و اصول اخلاقی ادیان الهی دور شده است -، به خود بیاورد؟ آیا اینهمه جنایت نباید انسان غربی را به شورش علیه امپراتوری رسانه ای – که حقیقت را از او پنهان می کنند و او را از مقام خلیفه اللهی به زیر کشیده اند- وادار کند.

پربیننده ترین خبرها