سفر وزیر خارجه انگلستان به اسراییل با دستور کار ضد ایرانی

سفر وزیر خارجه انگلستان به اسراییل با دستور کار ضد ایرانی
دوشنبه 20 شهريور 1402 - 10:27

سفر جیمز کلورلی به سرزمین‌های اشغالی با هدف گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود.

العالم - اروپا

بنابر گزارش رویترز، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلستان، امروز (دوشنبه) به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد و بر تجدید گفتگو در مورد راه‌حل مبتنی بر دو کشور و متعهد شدن به مقابله با تهدیدات امنیت منطقه‌ای، از جمله تهدیدهای ادعایی منتسب به ایران، متمرکز خواهد شد.
در این سفر که روز دوشنبه آغاز می‌شود، کلورلی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو خواهد کرد.
کلورلی در یک سخنرانی در کنفرانس امنیتی بین‌المللی در روز سه‌شنبه، چالش‌های امنیتی پیش روی رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های فلسطینی و همچنین اهمیت راه‌حل دو کشوری را مورد بحث قرار خواهد داد.
همچنین بر اساس یک بیانیه، او ایران را به «توانمندسازی تروریسم» از طریق حمایت از گروه‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین متهم خواهد کرد.
کلورلی پیش از سفر خود در این خصوص گفت: «انگلستان و اسرائیل برای حفظ امنیت مردم ما همکاری تنگاتنگی دارند.» او با تکرار ادعا‌های قدیمی لندن، متعهد شد «در مواجهه با تهدیدات غیرقابل قبول ایران، مشارکت امنیتی نزدیک را با اسرائیل تجدید» کند.
وی با الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و در نمایش سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» این رژیم نیز شرکت خواهد کرد.
کلورلی در جریان بازدید از سرزمین‌های فلسطینی از یک اردوگاه آوارگان در کرانه باختری رود اردن نیز بازدید خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها