18 سال پس از اخراج صهیونیست‌ها از غزه ... مقاومت با قدرت بیشتر ادامه دارد

18 سال پس از اخراج صهیونیست‌ها از غزه ... مقاومت با قدرت بیشتر ادامه دارد
سه شنبه 21 شهريور 1402 - 14:10

در 12 سپتامبر 2005 رژیم صهیونیستی در غزه شکست سختی از مقاومت خورد که نقطه عطف مهمی در تاریخ معاصر فلسطین و جهشی منحصر به فرد در توسعه و رشد توانایی های مقاومت فلسطین به شمار می رود.

العالم-فلسطین اشغالی

شهاب نیوز در گزارشی نوشته است؛ «آریل شارون» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی شکستش در غزه را با توصیف آن به "اقدام یک جانبه" توجیه کرد، اما این شکست جز با دلاوری و شجاعت مقاومت فلسطین ممکن نبود.

امروز دوازدهم سپتامبر مصادف با هجدهمین سالگرد شکست اشغالگران صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین در غزه پس از اشغال 38 ساله این منطقه است، رویدادی که باعث شد غزه بتواند در سربلندی و عزت زندگی کند.

پیش از آن 25 شهرک صهیونیستی مساحت حدود 35 درصد از نوار غزه را اشغال کرده بودند که نه تنها به مثابه نقاط اشراف راهبردی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رفت، بلکه این فرصت را به رژیم می داد تا منابع طبیعی نوار غزه را نیز غارت کند.

درپی اشغال این اراضی در غزه اقدام های مقاومتی افزایش یافت و بلافاصله پس از انتفاضه دوم با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد.

تمامی مرزهای فلسطین با اراضی اشغالی غزه شاهد درگیری‌های هرروزه ای بود که به سرعت به عملیات یورش به شهرک های صهیونیستی و تیراندازی به سربازان آن تبدیل شد.

درگیری‌های نظامی پی در پی و روز افزون بین مقاومت و اشغالگران طی انتفاضه، ضرورت مجهز شدن مقاومت به ابزارهای نظامی تولید داخل را به دنبال داشت؛ لذا مقاومت سیستم تولید نظامی خود را توسعه داد و سلاح های بسیاری همچون خمپاره، کمربند های انفجاری، نارنجک و غیره را ساخت.

این پیشرفت سریع توان های نظامی مقاومت طی انتفاضه هزینه حمایت از شهرک نشینان غزه را افزایش داد، مسئله ای که غزه را به کابوسی برای شارون تبدیل کرد.

با وجود حملات مختلف رژیم اشغالگر به گروه های مقاومت، فلسطینی‌ها به مسیر خود در راه درست ادامه دادند و از آن حمایت کردند و در برابر تمام تلاش های خلع سلاح شدن توسط تشکیلات خودگردان تاب آورده است.

پیشرفت های مقاومت توانست صهیونیست‌ها را در نوار غزه به عقب براند و این گروه های فلسطینی را در آزادی عمل و توسعه توان خود در زمینه های مختلف یاری دهد، بطوری‌که بتوانند میدان نبرد خود با رژیم اشغالگر را گسترش داده و مردم را نیز با وجود تحریم و قحطی که متحمل می شوند، با خود همراه سازد.

پس از گذشت 18 سال از شکست رژیم اشغالگر در غزه که دستاورد ملی گروه های مقاومت به شمار رفته و می تواند مقدمه‌ای برای آزادسازی باقی فلسطین باشد، مقاومت همواره با تمام توان در راه وطن از غزه تا قدس، از نابلس تا الخلیل و از بیتا تا جنین مبارزه خواهد کرد تا روزی که وارد نبرد آزادسازی کامل فلسطین شود و سراسر این خاک را از لوث وجود اشغالگران پاک سازد.

پربیننده ترین خبرها