سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و دروغگویی دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمانان

سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و دروغگویی دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمانان
پنج‌شنبه 23 شهريور 1402 - 08:57

در حالی که هدف مسلمانان این است که گرامی داشت سالروز ولادت یا وفات یا شهادت بزرگان دین اسلام را عاملی برای تقویت وحدت اسلامی قرار دهند و بر قدرت و همبستگی خود در برابر جهانیان بیافزایند، برخی بلندگوهای نفرت پراکن، تلاش می کنند با مطرح کردن اختلافات، شیعه و اهل سنت را در برابر هم قرار دهند تا آرامش حاکم در مناسبت های دینی را بر هم بزنند و اتحاد آنها را از بین ببرند.

العالم - تحلیل روز

نفرت دشمنان مسلمانان به حدی رسیده که مدتی است به دنبال تبدیل مناسبت‌های دینی و مذهبی به عاملی برای تفرقه و کینه و ستیز هستند. آنان از میان این مناسبت‌ها، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) را برگزیده اند و اینگونه ترویج می کنند که شیعیان آنگونه که برای امام علی (ع) و امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند، برای پیامبر اکرم (ص) عزاداری نمی کنند.

ما اینجا قرار نیست به سخنان نفرت انگیز برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان بپردازیم، سخنانی که سرویس های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی ترویج می‌دهند، بلکه قصد داریم از آنچه در عراق در سالگرد رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) می گذرد، سخن بگوییم.

عراق در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص)، شاهد برگزاری مراسم هایی است که در دیگر کشورهای اسلامی بی نظیر است.

امسال یعنی سال 2023 و به طور مشخص امروز پنجشنبه 28 صفر سالروز رحلت پیامبر(ص)، بسیاری از استان های عراق از جمله ناصریه، کربلا، العماره، واسط، سماوه، نجف و دیوانیه تعطیل رسمی اعلام شده است تا تردد زائرانی که از استان‌های مختلف عراق به نجف اشرف می روند، تسهیل شود، زائرانی که به زیارت مرقد امام علی (ع) می‌روند تا در سوگ رحلت پیامبر اسلام(ص) عزاداری کنند. علاوه بر این، وزارت حمل و نقل عراق پنج هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در این مراسم اختصاص داده است.

این در حالی است که دشمنان اسلام علاوه بر ترویج نفرت از طریق شبکه های ماهواره‌ای خود، تلاش می کنند با جذب تکفیری ها، هر چه در توان دارند برای آسیب رساندن به مسلمانان و جلوگیری از زیارت آنها به کار گیرند از جمله از طریق حملات انتحاری علیه زائران و عزاداران.

دولت عراق به همین علت تمام توان خود را به منظور حفاظت از زائران عزادار پیامبر اسلام (ص) بسیج کرده است؛ در همین زمینه، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق روز گذشته همراه رئیس دفتر نخست وزیری و تعدادی از فرماندهان و افسران وارد نجف شد تا از طرح امنیتی و خدماتی مطلع شود.

واقعیت این است که عشق و علاقه مسلمانان به ویژه شیعیان به امام علی(ع) و دیگر امامان معصوم، به سبب انتساب آنان به پیامبیر گرامی اسلام(ص) است.

بر همین اساس، مسلمانان اعم از شیعه و سنی، نباید در دام کسانی که تظاهر به دفاع از اسلام می کنند، گرفتار شوند، کسانی که جز ابزاری در دستان دشمنان اسلام برای آسیب رساندن به وحدت مسلمانان نیستند.

پربیننده ترین خبرها