گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان
پنج‌شنبه 23 شهريور 1402 - 11:56

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رزمایش نظامی ارمنستان و آمریکا، هرگونه حضور نیرو‌های بیگانه را عامل پیچیده‌تر شدن وضعیت منطقه دانست.

العالم - آسیا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آرارات میرزوویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو تحولات جاری در منطقه قفقاز جنوبی و راه‌های گسترش و تعمیق روابط دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. وزیر امور خارجه کشورمان از روند رو به رشد مناسبات دو کشور اظهار خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان اجرایی شدن نقشه راه پیشگیری از آلودگی رود ارس به منظور حفظ سلامت این زیست بوم را حیاتی عنوان نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رزمایش نظامی ارمنستان و آمریکا، هرگونه حضور نیرو‌های بیگانه در منطقه را عامل پیچیده‌تر شدن وضعیت منطقه دانست.

امیر عبداالهیان با اشاره به ضرورت حل و فصل ریشه‌ای اختلافات برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه، موثرترین راه برای رسیدن به صلح جامع را گفتگو‌ها و سازوکار‌های منطقه‌ای از جمله سازوکار ۳+۳ دانست.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز، توسعه مناسبات با ایران را سازنده و مهم ارزیابی نمود.

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به نقل و انتقال نیرو‌های نظامی جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد هرگونه تغییر مرز‌ها در قفقاز جنوبی غیر قابل قبول است.

آرارات میرزویان با اشاره به گفتگو‌های همتایان محیط زیست دو کشور، بر اهمیت سلامت زیست محیطی رودخانه ارس تاکید کرد و از سوی دیگر خاطر نشان نمود خاک ارمنستان قطعا مکانی برای فعالیت‌های ضد ایرانی نخواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان بر گسترش مناسبات میان دو کشور تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها