ترامپ از اظهارات پوتین استقبال کرد

ترامپ از اظهارات پوتین استقبال کرد
يکشنبه 26 شهريور 1402 - 01:02

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد خودش استقبال کرد و این اظهارات را دلیلی بر اثبات حقانیت موضعش در مورد درگیری در اوکراین دانست.

العالم - آمریکا

به گزارش راشا تودی، پوتین پیشتر گفته بود که اگر ترامپ بنا بر اظهاراتش خودش می‌تواند ظرف چند روز درگیری در اوکراین را حل و فصل کند، مسکو خوشحال خواهد شد.

ترامپ همین اظهارات پوتین را دلیلی بر حقانیت موضع خودش در قبال درگیری در اوکراین دانست و اظهار کرد: این سخنان پوتین را دوست دارم زیرا ثابت می‌کند که آنچه من (درباره درگیری در اوکراین) می‌گویم، درست است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه سخنان خود تاکید کرد: من، پوتین و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را داخل یک اتاق خواهم برد و آنها را به یک توافق خواهم رساند.

ترامپ با تکرار ادعای خود مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، مساله درگیری در اوکراین را در عرض ۲۴ ساعت پایان خواهد داد، یادآور شد: من زلنسکی را خیلی خوب می‌شناسم و پوتین را هم خیلی خوب و حتی بهتر از زلنسکی می‌شناسم و با هر دوی آنها رابطه بسیار خوبی داشتم.

رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه راه حل او یک توافق عادلانه برای طرفین درگیری در اوکراین به دنبال خواهد داشت، از توضیح بیشتر در این خصوص خودداری کرد و تنها به گفتن این سخنان بسنده کرد که اگر همین الان دقیقا بگویم چطور این کار را انجام خواهم داد، تمام اوراق چانه‌زنی‌ام را از دست می‌دهم.

ترامپ افزود: منظور من این است که شما نمی‌توانید دقیقاً بگویید که قرار است چه کاری انجام دهید اما من مواردی را برای مطرح کردن با پوتین و زلنسکی مد نظر دارم.

پوتین پیشتر با بیان اینکه صرف نظر از اینکه چه کسی پس از انتخابات سال آینده کاخ سفید را تصاحب خواهد کرد اما مسکو منتظر هیچ تغییر اساسی در سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه نیست، خاطرنشان کرد: ترامپ متهم به داشتن رابطه ویژه با روسیه شد که کاملاً مزخرف است زیرا وی رئیس‌جمهوری بود که بیشترین تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرد.

پوتین در ادامه با اشاره به اینکه شخصاً معتقد است اکثر سیاستمداران آمریکایی، روسیه را به عنوان دشمنی در نظر می‌گیرند که موجودیت آن‌ها را تهدید می‌کند، تاکید کرد: البته در ایالات متحده نخبگانی هم هستند که خواهان روابط خوب میان مسکو و واشنگتن هستند اما صدای آن‌ها سرکوب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها