ترامپ: از تست‌های صلاحیت  ذهنی برای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنم

ترامپ: از تست‌های صلاحیت  ذهنی برای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنم
يکشنبه 26 شهريور 1402 - 10:50

سن و سال ترامپ و بایدن پرسش‌هایی را درباره اینکه آیا آنها برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب هستند یا خیر، ایجاد کرده است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌گوید نباید محدودیت سنی برای ریاست‌جمهوری وجود داشته باشد، اما از الزام انجام تست‌های صلاحیت ذهنی برای نامزدها حمایت کرد.

ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی، با استناد به آزمون شناختی که در سال ۲۰۲۰ در مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید انجام داد، گفت: «من کاملاً طرفدار این آزمون هستم. من در آن آزمون موفق شدم و به همه نکات درست پاسخ دادم.»

اما رئیس‌جمهور پیشین که ۷۷ سال دارد، درباره عملی بودن نیاز به چنین آزمونی ابراز تردید کرد و افزود: «بسیاری از مردم می‌گویند انجام آن طبق قانون اساسی میسر نیست.»

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که او ظاهراً برای حضور در انتخابات سال ۲۰۲۴ و رقابت با جو بایدنِ ۸۰ ساله، از سایر رقبای جمهوری‌خواه پیشی گرفته است.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا نیازی به یک نسل جدید برای در دست گرفتن قدرت وجود دارد یا خیر، گفت: «همیشه زمان برای نسل جدید فراهم است».

اما او افزود: «برخی از بزرگترین رهبران جهان در دهه ۸۰ زندگی خود بوده اند»، اگرچه به سرعت توضیح داد که «راستی حتی هنوز به ۸۰ سالگی نزدیک هم نشده ام».

سن و سال رئیس‌جمهور فعلی و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان پرسش‌هایی را در مورد اینکه آیا آنها برای این منصب مناسب هستند یا خیر، ایجاد کرده است، و دیگر نامزدهای ریاست جمهوری از این موضوع برای پیشبرد این استدلال که آنها رهبران موثری نخواهند بود استفاده کرده اند.

اما ترامپ معتقد است مشکل بایدن «بزرگتر» از سن اوست.

ترامپ ادامه داد: «فکر نمی‌کنم بایدن خیلی مسن باشد، اما فکر می‌کنم او بی‌کفایت است». و این یک مشکل بزرگتر است.»

بایدن که در صورت انتخاب مجدد در آغاز دوره بعدی ۸۲ ساله خواهد شد، در ماه‌های اخیر نگرانی‌های مربوط به سن و سال خود را کم‌اهمیت جلوه داده است. وقتی ماه مه شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی از بایدن پرسید چرا یک فرد ۸۲ ساله بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است، بایدن گفت «خرد زیادی به دست آورده» است.

او گفت: «من با‌تجربه‌تر از هر کسی (که) تا به حال برای این صمت نامزد شده است، هستم.»

با این حال، نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان نشان می‌دهد تقریباً سه‌چهارم آمریکایی‌ها می‌گویند به طور جدی نگران این موضوع هستند که سن بایدن بر سطح فعلی صلاحیت جسمی و ذهنی او و توانایی‌اش برای تکمیل یک دوره دیگر در صورت انتخاب مجدد تأثیر منفی بگذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها