حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به مدافعان مسجد الاقصی

يکشنبه 26 شهريور 1402 - 18:15

همزمان با یورش گسترده شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به بهانه سال نوی عبری، نظامیان رژیم اشغالگر نیز به فلسطینیان مدافع مسجد الاقصی حمله کردند.

العالم - فلسطين

این زنان و مردان فلسطینی با حضور مداوم در مسجد الاقصی به دفاع از این مسجد در برابر حملات صهیونیست ها و یهودی سازی قبله نخست مسلمانان می پردازند.

این زنان و مردان فلسطینی در مسیر باب السلسله در بخش قدیمی قدس اشغالی مورد حمله وحشیانه قرار گرفتند. ابوبکر الشیمی، یکی از مدافعان سالخورده مسجد الاقصی پس از حمله سربازان اشغالگر به وی در مقابل باب السلسله، از ناحیه سر مجروح شد. نیروهای رژیم اشغالگر همچنین به دو بانوی فلسطینی به نام های نفیسه خویص و عایده الصیداوی حمله کرده و آنها را به زمین انداختند.

.

شهرک‌نشینان در قالب گروه‌های متوالی به صحن‌های مسجد الاقصی هجوم برده و مراسم تلمودی را برگزار کردند.

منابع فلسطینی امروز یکشنبه از یورش 426 شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی تحت حمایت و پشتیبانی نظامیان اسرائیلی خبر دادند.

محمد حماده، سخنگوی حماس گفت: حملات شهرک نشینان به مسجدالاقصی ادامه تجاوزات به مسجد الاقصی و به منزله هتک حرمتی است که اشغالگران می خواهند با آن پیروزی خود در قدس را نشان دهند.

حماده تاکید کرد: مردم ما در دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با متجاوزان متحد هستند و دشمن نمی تواند معادله را بر هم بزند و مقاومت تا پایان اشغال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم ما با وجود موانع اشغالگران برای جلوگیری از رسیدن نمازگزاران به مسجد الاقصی، با اتحاد و استواری با آنان مقابله می کنند، تاکید کرد: مردم ما مسجد الاقصی را تنها رها نخواهند کرد و حملات به آن، حتی در صورت تکرار و افزایش به هیچ وجه تبدیل به عادت و امری عادی نمی شود.

هشدارهای اهالی قدس شریف درباره خطر مراسم شهرک نشینان در مسجد الاقصی و شهرقدس در تعطیلات آتی یهودیان ادامه دارد.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی تأکید کرد: نیروهای اشغالگر برای محافظت از تهاجم صدها شهرک نشین، صحن‌های مسجدالاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کردند.

وی درگفت وگو با خبرگزاری فلسطین الیوم گفت: صدها شهرک نشین به صورت گروهی به حیاط مسجد الاقصی یورش بردند و در میان حفاظت شدید نظامیان اشغالگر، و اخراج نمازگزاران و مدافعان مسجد الاقصی، به انجام اقدامات تحریک آمیز و اجرای مراسم تلمودی پرداختند.

خطیب مسجدالاقصی با بیان اینکه تعداد زیاد یورش ها و هتک حرمت به مسجدالاقصی هیچ حقی برای صهیونیست ها درباره مسجد ایجاد نخواهد کرد، از اهالی قدس و تمام فلسطینیان خواست تا با حضور دائمی در مسجد الاقصی، ازین مسجد شریف در مقابل رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان محافظت کنند.

شیخ عکرمه صبری ادامه داد: «اعیاد یهودیان» محدود به یک روز نیست، بلکه چند روز ادامه دارد و طی آن آیین‌های خود را انجام می‌دهند که هیچ ارتباطی به مسلمانان ندارد.

خطیب الاقصی گفت: مردم بیت‌المقدس علیرغم تلاش ها برای اخراج آنها از محل با زور اسلحه، مشتاق حفاظت از مسجد هستند.

پربیننده ترین خبرها