گزارش العالم از  شهر صنعتی غزه؛ فعالیت ده‌ها کارخانه به رغم تمام چالش‌ها

يکشنبه 26 شهريور 1402 - 22:20

شهر صنعتی غزه نخستن شهر در نوع خود در فلسطین به شمار می آید؛ این شهر آغازی برای تاسیس دیگر شهرهای صنعتی در فلسطین به منظور توسعه اقتصاد و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به شمار می آید.

العالم ـ فلسطین اشغالی

جوانان غزه برای برآورده کردن نیاز مصرف کنندگان، در کارخانه‌ها مشغول به کار هستند. ده‌ها کارخانه در شهر صنعتی غزه وجود دارد. مالک یکی از کارخانه ها تاکید می کند که به رغم تمام چالشها، کار در این کارخانه ها ادامه دارد.

بشیر البواب، مالک یک شرکت تولید پوشاک در شهر صنعتی غزه به خبرنگار العالم گفت: این شرکت از سال 1999 به عنوان اولین شرکت در منطقه صنعتی فعالیت می کند. ما با حداقل ها شروع به کار کردیم تا اینکه اکنون صدها کارگر داریم که در زمینه پوشاک مشغول به فعالیت هستند.

باجس الدلو مدیر بخش روابط داخلی و بین المللی در شهر صنعتی غزه به خبرنگار العالم گفت: شهر صنعتی غزه از بزرگترین شهرهای صنعتی در سطح فلسطین به شمار می آید. کارخانه های متعددی دارد که حدود 1200 تا 1300 کارگر در آنجا مشغول به کار هستند. حجم کلی سرمایه گذاری در شهر صنعتی غزه تقریبا 160 میلیون دلار است.

شهر صنعتی غزه از تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر در امان نماند و در آخرین حمله تجاوزکارانه صهیونیست ها به نوار غزه، خسارت هایی بالغ بر میلیون ها دلار به آن وارد شد. با این حال به فعالیت های خود ادامه داد.

باجس الدلو ادامه داد: در سال 2014 منطقه صنعتی در اطراف شهر بمباران شد. در سال 2021 زیرساخت های شهر هدف گرفته شد و کارخانه ها مستقیما بمباران شدند و در آن زمان طبق برآوردهای بانک بین المللی، میزان خسارت ها حدودا 22 میلیون دلار تخمین زده شد.

پربیننده ترین خبرها