رسانه های دولتی فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران در شرق غزه را محکوم کردند+فیلم

شنبه 25 شهريور 1402 - 13:11

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه ای دولتی فلسطین، حمله رژیم صهیونیستی به شهروندان و خبرنگاران شرکت کننده در مراسم "جوانان انقلابی" در جمعه شهدای دفاع از اسرا در شرق غزه را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

در این حمله 9 تن از شرکت کنندگان از جمله یک خبرنگار به نام اشرف ابو عمره مجروح شدند. این خبرنگار که از ناحیه دست مجروح شده است، در حال حاضر در مجتمع پزشکان ناصر، تحت درمان است.

سلامه معروف در ادامه گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی به خبرنگاران هم با اینکه جایی دورتر از محل تجمع ایستاده بودند و آرم خبرنگاری داشتند، تیراندازی کردند، هر چند این رفتار نظامیان صهیونیست، رفتاری کاملا عادی محسوب می شود و خبرنگاران همیشه برای آنها هدف مشروع بوده اند؛ نظیر مواردی که در زمان حمله نظامیان صهیونیستی به غزه یا کرانه باختری شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد سکوت محافل بین المللی در قبال این قبیل جنایات و مواضع منفی سازمان های مدعی دفاع از حقوق خبرنگاران و روزنامه نگاران، باعث تشویق رژیم اشغالگر و نظامیان و فرماندهانش برای ارتکاب چنین جنایاتی با چنین قلدری شده و این رژیم را به این باور رسانده است که هیچ وقت قرار نیست به سبب این جنایات پاسخگو باشد؛ با این حال ما پیوسته تلاش می کنیم تا رژیم اشغالگر را مجبور به پرداخت بهای جنایاتش کنیم.

سلامه در پایان برای همه مجروحان از جمله ابو عمره آرزوی سلامتی کرد و از سازمان های بین المللی مرتبط با آزادی بیان و اندیشه خواست مواضع روشنی در برابر این جنایات اتخاذ کنند و برای تسریع در روند پیگرد قضایی رژیم صهیونیستی و رسیدگی به پرونده این رژیم در جنایات پیشین آن در حق خبرنگاران به خصوص ترور شیرین ابو عاقله و همه خبرنگارانی که در روند تظاهرات بازگشت به شهادت رسیده اند، اعمال فشار کنند.

پربیننده ترین خبرها