گزارش العالم از بحران سیاسی و تهدید بقای کابینه افراطی نتانیاهو

دوشنبه 27 شهريور 1402 - 13:44

لجبازی کابینه رژیم صهیونیستی و پافشاری آن بر ماندن در جایگاه قدرت، مخالفان را نیز بر پافشاری در تداوم تظاهرات سوق داده که به عمیق تر شدن بحران و تهدید بقای کابینه نتانیاهو منجر شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی گزارش داد، تظاهرات در خیابان های سرزمین اشغالی برای سی و هفتمین هفته، علیرغم حضور گسترده امنیتی پلیس و استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان برگزار شد.

بنابر این گزارش، معترضان تلاش کردند خیابان کاپلان در تل آویو را ببندند؛ معترضان خواستار استعفای نتانیاهو، پایان دادن به دستکاری در قوانین سیستم قضایی و پاسخگویی نتانیاهو و گروه فاسدش شدند.

ایاد الزعیم، کارشناس عرب آگاه به مسائل سرزمین های اشغالی به خبرنگار العالم گفت: با توجه به لجبازی کابینه رژیم صهیونیستی و پافشاری بر ماندن در جایگاه قدرت، مخالفان نیز همچنان بر این اعتراض خود و شرکت در تظاهرات، پافشاری می کنند و این امر به عمیق تر شدن بحران بین مخالفان و کابینه بنیامین نتانیاهو منجر خواهد شد.

با تشدید اعتراضات در داخل رژیم اشغالگر و ضعف و سردرگمی داخلی و خارجی که کابینه نتانیاهو در معرض آن قرار دارد، بحران جدیدی پدیدار خواهد شد که بقای این کابینه تندرو و ائتلاف حاکم را تهدید می کند.

احمد منی، تحلیلگر سیاسی فلسطینی در این باره گفت: مشارکت کنندگان در تظاهرات در سرزمین های اشغالی مصمم هستند تا زمانی که تغییر رخ ندهد به اعتراض خود ادامه دهند. کابینه بر سر دو راهی سختی قرار گرفته که ممکن است منجر به فروپاشی آن، قرار گرفتن رژیم اشغالگر در معرض فشارهای خارجی و حتی تقسیمات داخلی شود.

اوضاع در داخل سرزمین های اشغالی همچنان از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی رو به وخامت است، زیرا نتانیاهو و کابینه اش همچنان به دنبال منافع شخصی و فرار از پاسخگویی هستند.

پربیننده ترین خبرها