دیدار وزیر خارجه آمریکا با معاون رئیس‌جمهور چین

دیدار وزیر خارجه آمریکا با معاون رئیس‌جمهور چین
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 02:25

وزیر خارجه آمریکا و معاون رئیس‌جمهور چین طی دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر لزوم مسئولانه و سالم بودن روابط پکن-واشنگتن تاکید کردند.

العالم-آمریکا

در بحبوحه برخی تنش‌ها بین واشنگتن و پکن طی ماه‌های اخیر، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با «هان ژِنگ» معاون رئیس جمهور چین دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن طی نشست خبری کوتاهی در ابتدای دیدار با هان گفت: «جهان از ما انتظار دارد که مسئولانه روابط خود را مدیریت کنیم. آمریکا متعهد به انجام این کار است».

وی در ادامه توضیح داد: «از دیدگاه آمریکا، دیپلماسی چهره به چهره بهترین راه برای مقابله با مسائلی است که در آن اختلاف نظر داریم و همچنین بهترین راه برای کشف زمینه‌های همکاری بین ما است».

طبق این گزارش، معاون رئیس جمهور چین نیز درباره دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت: «در حال حاضر، روابط چین و آمریکا با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است».

به نوشته رویترز، هان با اشاره به اینکه چین امیدوار است آمریکا برای اجرای توافقات سران دو کشور و ارتقای توسعه پایدار روابط تلاش کند، تاکید کرد: «جهان به روابط پایدار و سالم چین و آمریکا نیاز دارد».

پیش از این نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به مدت ۱۲ ساعت در کشور مالت با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دیدار کرد. هر دو طرف این مذاکرات را صادقانه، اساسی و سازنده توصیف کردند.

این در حالی است که «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و یکی از نامزدهای مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، مدعی است که واشنگتن باید در واکنش به رفتار تهاجمی چین، فشار بر این کشور را افزایش دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها