پوتین: در برابر فشار تحریم‌های بی‌سابقه غرب مقاومت کردیم

سه شنبه 28 شهريور 1402 - 18:39

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی در خصوص پایان احیای اقتصاد روسیه تصریح کرد: در برابر فشار تحریم‌های بی‌سابقه غرب مقاومت کردیم.

العالم - اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: مرحله احیای اقتصاد روسیه به پایان رسیده است.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی امروز خود در خصوص پایان احیای اقتصاد روسیه ادامه داد: ما در برابر فشار تحریم‌های کاملاً بی سابقه و هجوم تحریم‌های برخی در بلوک غرب مقاومت کردیم و اکنون مرحله احیای اقتصاد روسیه به پایان رسیده است.

«ولادیمیر پوتین» در ادامه اضافه کرد: تولید ناخالص داخلی روسیه به سطح سال ۲۰۲۱ رسیده است. اکنون ایجاد شرایط لازم برای توسعه پایدار در بلندمدت مهم است. میزان رشد تولید ناخالص داخلی روسیه تا پایان سال جاری ممکن است ۲.۵ تا ۲.۸ درصد باشد.

وی اضافه کرد: اطمینان دارم کابینه دولت و بانک مرکزی در تصمیم گیری ها در مقابله با تضعیف روبل هماهنگ عمل خواهند کرد. اقتصاد روسیه بهبود یافته است و کشور در برابر فشارهای تحریمی ایستاده است.

یک مرکز پژوهشی آلمانی نیز چندی پیش در گزارشی اعلام کرده بود که با وجود تحریم‌های فراگیر غرب علیه روسیه، این کشور به بازار تجارت جهانی باز خواهد گشت.

این مرکز پژوهشی تصریح کرد که حجم کالاهای تخلیه شده در ۳ بندر بزرگ روسیه در ماه آگوست به بالاترین سطح خود پیش از انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش با وجود تحریم‌های تحمیلی فراگیر علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین، فعالیت‌های تجاری روسیه در ماه آگوست رونق داشته است.

از سوی دیگر مؤسسه اقتصاد جهانی «کایل» در گزارشی اعلام کرد که با وجود تحریم‌ها، تعداد کشتی‌هایی که در بنادر روسیه پهلو می‌گیرند در حال افزایش هستند و روبل روسیه نیز از مرحله ضعف گذر کرده و اکنون در حال بازگشت به سطح قدرت خود پیش از بحران اوکراین است.

این مؤسسه در گزارش خود به حجم کالاهای تخلیه شده در ۳ بندر بزرگ روسیه، یعنی سنت پترزبورگ، ولادی وستوک و ونووروسیسک استناد کرده بود.

پیش از این نیز وب‌سایت آمریکایی «بیزینس اینسایدر» با انتشار مقاله‌ای اعلام کرده بود که روسیه با وجود درگیری در جنگ اوکراین، توانسته طی سال گذشته میلادی، منابع و دارایی‌های خود را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها