ادامه واکنش های مجازی به منع پوشش عبای اسلامی در فرانسه

ادامه واکنش های مجازی به منع پوشش عبای اسلامی در فرانسه
پنج‌شنبه 30 شهريور 1402 - 14:33

واکنش های منفی در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی به تصمیم فرانسه علیه حجاب دختران مسلمان و اعمال محدودیت جدید شامل منع پوشیدن عبای اسلامی در دانشگاه ها و مدارس، همچنان ادامه دارد.

العالم - داغ های مجازی

تصمیم جدید دولت فرانسه مبنی بر منع پوشیدن عبای اسلامی در مدارس همچنان با موجی از محکومیت ها مواجه شده است؛ شورای آیین اسلامی فرانسه این تصمیم را ظالمانه عنوان کرد که باعث تشدید پدیده نژادپرستی علیه مسلمانان می شود. این شورا خاطرنشان کرد که عدم ارائه تعریفی دقیق از این نوع پوشش باعث ناامنی قضایی خواهد شد. همچنین خاطرنشان کرد که این نوع پوشش گاهی اسلامی حساب می شود و ممنوع است و گاهی غیر اسلامی است و مجاز است.

این شورا مراتب نگرانی خود را از این تصمیم ظالمانه اعلام کرده است.

همچنین طیف وسیعی از فرانسوی ها از جمله جناح چپگرایان فرانسوی در داخل و خارج پارلمان هم این تصمیم را محکوم کردند.

ژان لوک ملانشن، منتقد سیاسی چپگرای برجسته فرانسه هم از این تصمیم به شدت انتقاد کرده و از مقامات فرانسه خواست از تحریک حساسیت های دینی و مذهبی در این کشور بپرهیزند.

در این میان دختران دانشجوی فرانسوی هم خشم خود را از این اقدام اعلام کرده و آن را مداخله در آزادی شخصی خود دانستند.

فرانسه – که بزرگترین مأمن اقلیت مسلمان در اروپا به شمار می رود – از سال 2004، حجاب اسلامی را در مدارس دولتی منع کرده است.

طرح منع عبای اسلامی در داخل مدارس فرانسه جنجال گسترده ای به خصوص در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است. وزیر آموزش و پرورش این کشور پوشیدن عبا در مدارس این کشور را ناقض اصول سکولاریسم تشخیص داده است.

پربیننده ترین خبرها