گزارش العالم از اقدام ضد بشری رژیم صهیونیستی وخطر مرگ 1100 بیمار دیالیزی درغزه

پنج‌شنبه 30 شهريور 1402 - 22:54

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هشدار داد که به دلیل کمبود شدید و بی‌سابقه تجهیزات پزشکی مورد نیاز، کار بخش‌های دیالیز در بیمارستان‌ها ظرف چند روز متوقف می‌شود. بروز این مشکل به دلیل جلوگیری اشغالگران صهیونیست از ورود مواد پزشکی ضروری به فلسطین است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه،‌ در یکی از بخش‌های بیمارستان الرنتیسی در نوار غزه کودکان مبتلا به بیماری کلیوی به صورت دوره‌ای بستری می شوند و این کودکان معصوم پس از کمبود دارو و لوازم پزشکی به دلیل تشدید محاصره، با مشکل جدی مواجه هستند. خانواده هایشان که از وضعیت بیماری فرزندان شان متحمل رنج بسیار هستند، خواستار حمایت پزشکی از بیماران خود شده اند.

صحنه های بخش کودکان، حالت غم و اندوه را در چهره بیماران و خانواده هایشان منعکس می کند، انتظار دردناک همراه با ترس در چشمان این بیماران معصوم در بخش کلیه موج می زند. تشدید رنج بیماری آنها ناشی از این است که گروگان تدابیر اشغالگران و محاصره آنها هستند؛ همین امر باعث شده وزارت بهداشت فلسطین زنگ خطر را به صدا درآورد و خواستار اقدام فوری برای نجات بیماران دیالیزی شود.

این وزارتخانه در غزه کنفرانسی برگزار کرد که در آن نسبت به پیامدهای کمبود تجهیزات پزشکی لازم برای بیماران کلیوی به دلیل تشدید محاصره و جلوگیری از ورود آنها از گذرگاه‌های غزه هشدار داد و تاکید کرد که ممکن است بخش‌های کلیوی در عرض چند روز، به دلیل خالی شدن ذخایر فیلترهای دیالیز و لوله های انتقال خون، از کار بازبمانند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: نارسایی کلیه در نوار غزه اکنون بین سندان محاصره و چکش کمبود دارو و مواد مصرفی پزشکی لازم برای تکمیل جلسات دیالیز در بیمارستان‌های نوار غزه قرار دارد و شروع شمارش معکوس برای بسته شدن بخش خدمات دیالیز در بیمارستان‌های نوار غزه آغاز گردیده است.

در همین حال مسئول اداره داروسازی وزارت بهداشت، دکتر علاء حلس، توضیح داد: وقتی صحبت از توقف درمان دیالیز می شود، مرگ بیمار حتمی است، وقتی دیالیز متوقف می شود، سموم و مایعات در بدن جمع می شوند و درصد پتاسیم بدن افزایش می یابد که قلب را متوقف می کند؛ بنابراین با خطر از دست دادن تعداد زیادی از بیماران مان ظرف چند روزآینده مواجه ایم.»

وزارت بهداشت فلسطین خدمات دیالیز را در 6 مرکز در سراسر نوار غزه با آمار 13 هزار جلسه دیالیز در ماه ارائه می دهد. این خدمات حساس جان بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی را نجات می دهد و توقف آن به معنی فوت 1100 بیمار مبتلا به نارسایی کامل کلیه است.

پربیننده ترین خبرها