گزارش العالم از مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

جمعه 31 شهريور 1402 - 12:39

مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

العالم - ایران

خبرنگار العالم به هنگام پوشش خبری مراسم رژه نیروهای مسلح ایران – که به مناسبت هفته دفاع مقدس و سالگرد حمله رژیم صدام و آغاز جنگ تحمیلی برگزار شد- گفت که اعتماد به نفس و تکیه به توان داخلی خود، ایران را به مرحله ای رسانده است که به رغم تحریم و مشکلات، در برابر همه چالش ها و موانع ایستاده است.

محمد لاجوردی، خبرنگار العالم در ادامه گفت علاوه بر نیروهای مسلح، نیروهای مردمی از همه اقوام در این مراسم شرکت کردند تا بگویند که در همه عرصه های دفاع از ایران اسلامی حضور دارند.

وی با اشاره به حضور وابسته های نظامی کشورهای مختلف و رسانه های خارجی در این مراسم تصریح کرد که این وابسته ها و رسانه ها هر ساله در این مراسم شرکت می کنند.

خبرنگار العالم با اشاره به تجهیزات نظامی که در این مراسم به نمایش درآمدند، گفت نیروهای مسلح در مراسم امروز بخشی از دستاوردهای خود شامل تانک و پهپادها از جمله سامانه های موشکی تلاش، صیاد، 15 خرداد و کاووش را به نمایش درآوردند. نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران نیز انواع پهپادها از جمله پهپاد سفیر و موشک های قادر، ستار، قائم، قاصد و شاهین را به نمایش دآورد. نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران هم انواع تجهیزات خود از جمله پهپاد باور 5، آرش و ابابیل 5 را به نمایش درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها