گزارش العالم از نمایش دستاوردهای نظامی یمن در رژه صنعا

پنج‌شنبه 30 شهريور 1402 - 18:12

رژه نظامی صنعا به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر و رونمایی از سامانه‌های نظامی و سلاح‌های استراتژیک پیشرفته همگی تأیید می کند که صنعا با وجود سال ها جنگ و محاصره قوی تر شده است.

العالم - یمن

علی الذهب خبرنگار شبکه خبری العالم در صنعا گزارش داد، صنعا زرادخانه ای از تسلیحات استراتژیک پیشرفته و جدید را طی امروز (پنجشنبه) در بزرگترین رژه نظامی به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر به نمایش گذاشت.

این رژه نظامی که نشانگر برتری میدانی و نظامی صنعا در طول جنگ است، همزمان با تحولات صحنه سیاسی و مذاکرات در حال انجام، برگزار شده است. صنعا شروع به تحمیل معادلات نظامی و سیاسی خود به طرف مقابل کرده است و بسیاری از منابع مطلع این موضوع را تایید کرده اند که خواسته های صنعا درحال محقق شدن است.

خبرنگار العالم گزارش داد: رهبران انقلاب 21 سپتامبر می گویند که دستاوردهای نظامی از مهمترین دستاوردهای انقلاب یمن است زیرا عامل مهمی برای رهایی کشور از وابستگی بوده است. با توجه به دستاوردهای نظامی، چشم انداز روشنی برای صنعا در سطح سیاسی و اقتصادی وجود دارد که رهبران انقلاب به دنبال دستیابی به آن هستند.

الذهب افزود: رژه نظامی صنعا در ابتدا این پیام را متبادر می کند که در طول سال های جنگ، یمن به قوی ترین طرف در این بحران تبدیل شده است و پیام دیگر این رژه به کشورهای متخاصم و کشورهای متجاوز در مورد شمار نیروهای نظامی یمن، ظرفیت نظامی و ارتش قدرتمند ملی این کشور است و این که تحرکات خارجی باید علیه یمن پایان یابد.

خبرنگار العالم گزارش داد: در جریان رژه نظامی امروز در صنعا فضای وسیعی برای سامانه‌های دریایی دفاعی و تهاجمی در نظر گرفته شده بود که پیام‌هایی را از سوی رهبران صنعا در خصوص هرگونه تحرکات خارجی در آب‌های سرزمینی یمن و به‌ویژه دریای سرخ ارسال کرد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز از ساخت 54 خودروی زرهی هانی در داخل یمن و همچنین مدل هایی از سلاح های ویژه نیروی دریایی شامل قایق، موشک و مین، خبر داد.

از جمله مهمترین تسلیحات جدید یمن، قایق «نذیر» و موشک «سجیل» است که می تواند هر نقطه ای را در دریای سرخ با برد 180 کیلومتر هدف قرار دهد. چندی پیش یمن از پهپاد تهاجمی، رادار شفق و سامانه تاکتیکی افق نیز رونمایی کرده بود.

پربیننده ترین خبرها