گزارش خبرنگار العالم از راهپیمایی دریایی فلسطینی‌ها برای شکستن محاصره غزه

شنبه 1 مهر 1402 - 22:22

مردم نوار غزه با برگزاری یک راهپیمایی دریایی خواستار بازگشایی بنادر و رفع محاصره غزه شدند. 

العالم - فلسطین اشغالی

این فعالیت بنا به درخواست کمیته بین المللی برای شکست محاصره و در راستای کمپین "بنادر غزه را بگشایید" انجام شد که همزمان با غزه در شماری از کشورهای عربی و اروپایی نیز فعالیتهای مشابهی برگزار شد. در اردن و ترکیه نیز امروز تجمع هایی برای همبستگی با مردم غزه برگزار شد.

سلامه معروف رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه به خبرنگار العالم گفت: محاصره جنایتی است که در راستای تکمیل جنایت اشغالگری است و هر دو جنایت جنگی به حساب می آیند که مستلزم مداخله جامعه بین المللی و اتخاذ موضعی قاطع است زیرا ادامه محاصره برای هفدهمین سال پیاپی فقط بدین معناست که جامعه بین المللی موضع لازم را اتخاذ نکرده است.

یسری درویش رئیس اتحادیه مراکز فرهنگی نیز به العالم گفت: ما هشدار می دهیم که قطعا این مردم اجازه نمی دهند که اینگونه دچار مرگ تدریجی شوند بلکه اوضاع به سمت انفجار خواهد رفت؛ بنابراین توجه مسائل ملت فلسطین و رفع محاصره شاید از کشیده شدن اوضاع منطقه به سمت انفجار جلوگیری خواهد کرد.

صیادان فلسطینی نیز با قایق های خود در این راهپیمایی شرکت کردند؛ این صیادان هر روز به سبب اقدامات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

فلسطینی‌ها تصمیم گرفته اند برای شکستن محاصره غزه با تمام توان خود در صحنه حاضر شوند؛ چراکه محاصره تمام جنبه های زندگی ساکنان غزه را فلج کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها