گزارش خبرنگار العالم از برگزاری هشتمین اجلاس تکریم «مجاهدان در غربت»

يکشنبه 2 مهر 1402 - 14:51

هشتمین اجلاس بین المللی "مجاهدان در غربت" با حضور برخی مقامات ایرانی و نمایندگانی از کشورهای مقاومت و به منظور اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در برابر استکبار جهانی و یاری مستضعفان جهان در شهر مشهد برگزار شد.

العالم - ایران

مقاومت به محدوده جغرافیایی یا ملت خاص منحصر نمی شود؛ هشتمین اجلاس بین المللی تکریم "مجاهدان در غربت" با حضور جمعی از فرماندهان و رهبران محور مقاومت و بیش از سیصد تن از اندیشمندان و علما از 36 کشور برگزار شد.

شیخ محمد یزبک، رئیس شورای شرعی حزب الله لبنان به خبرنگار العالم گفت: "ما به اینجا آمده ایم تا اعلام کنیم برگزاری این همایش گواهی است بر توجه و عنایت جمهوری اسلامی به هر گونه فعالیتی که در این راستا در خارج انجام می شود و ما هم آمادگی خود را برای انتقال تجربه فرهنگ و تمدن اسلامی به سراسر جهان اعلام می کنیم".

در این اجلاس، راه های مقاومت در برابر استکبار جهانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت تا آزادی همه ملت ها از قید و بند ظلم و یاری مستضعفان جهان مورد بررسی قرار گرفت.

ایران کشوری است که خود، تجربه ای نه چندان دور از ظلم سردمداران استکبار دارد و در جنگ تحمیلی شهدای بسیاری را از ملیت های مختلف در کنار شهدای ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم کرده است.

سید عیسی طباطبایی، نماینده رهبر انقلاب اسلامی ایران در لبنان هم به شبکه خبری العالم گفت: "آنگاه که پروردگارت اعلام نمود که تا روز قیامت کسانی را بر آنها می گمارد که بدترین عذاب ها را به آنها بدهند، مصداق این آیه کیست. جز محور مقاومت چه کسانی ممکن است باشند؟ آیا جز محور مقاومت در لبنان و فلسطین و یمن و ایران وجود دارد و خدا را سپاس برای این عزت و کرامت و عنایت".

حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه هم به خبرنگار العالم گفت: "ما شاهد پیروزی مقاومت در مناطق مختلف مثل یمن، عراق، سوریه و لبنان و در هر جای دیگری که پیروزی های مقاومت ادامه دارد، هستیم."

شرکت در این اجلاس به عرصه های مختلف مقاومت اعم از فرهنگ، هنر، علوم و تکنولوژی اشاره کردند.

همچنین از 8 نفر از کسانی که در عرصه های مختلف مقاومت صاحب نام هستند، تقدیر شد.

پربیننده ترین خبرها