گزارش العالم از ساخت مسکن تا تولیدات صنعتی و کشاورزی صهیونیستها در زمین های فلسطینیان

يکشنبه 2 مهر 1402 - 21:39

رژیم اشغالگر بخش‌های گسترده‌ای از خاک فلسطین در کرانه باختری را تحت سیطره خود درآورده است و این اراضی را به شرکت‌های ساخت و ساز جهت مسکن شهرک نشینان و احداث واحدهای صنعتی و زراعی جهت درآمدزایی صهیونیست ها در اختیار آنها قرار داده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم در کرانه باختری، طبق گزارش دفتر دفاع از اراضی، این پدیده در دوران کابینه فعلی رژیم صهیونیستی که اسموتریچ وزارت دارایی آن را به عهده دارد، شدت گرفته است.

عبدالله ابورحمه مسئول بخش فعالیت‌های مردمی در هیئت مقابله با دیوار حائل گفت: قیمت واحدهای مسکونی در داخل اراضی اشغالی سال 48 بسیار بالاست اما صهیونیست ها بابت این اراضی هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کنند و سپس در آنجا کارخانه و واحدهای مسکونی برای شهرک‌نشینان احداث می‌کنند.

اقدام رژیم صهیونیستی در غصب زمین های فلسطینیان در کرانه باختری فقط محدود به ساخت و ساز واحدهای مسکونی نمی‌شود؛ بلکه عملیات سیطره بر اراضی حاصلخیز از شمال بحر المیت تا منطقه بیسان در شمال در حال انجام است.

در مرزهای اردن ده‌ها شهرک و زمین زراعی وجود دارد که یا در مالکیت شرکت‌های سرمایه گذاری است و یا محصولات آنها به این شرکت‌ها به فروش می‌رسد. به گفته اقتصاددانان، رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار از شهرک‌های الاغوار به دست می‌آورد.

رسلان محمد کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سرمایه‌گذاری زراعی و صنعتی رژیم صهیونیستی در این شهرک‌ها سبب تولید کالاهای متعدد شده است و همه می‌دانند که اسرائیل اخیرا این کالاها را به برخی کشورهای عربی صادر می‌کند. و این درحالی است که اتحادیه اروپا موضعی قاطع در قبال تولیدات شهرک‌های صهیونیستی اتخاذ کرده است.
بنابر این گزارش،‌ حتی بر فراز کوه‌های کرانه باختری در رام الله و الخلیل و بیت لحم شهرک‌های زراعی وجود دارد که هزاران تن محصول صادر می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها