تشدید درگیری میان کُردهای تحت حمایت آمریکا و قبایل عرب سوریه/ کُردهای سوریه منع آمد و شد اعمال کردند

تشدید درگیری میان کُردهای تحت حمایت آمریکا و قبایل عرب سوریه/ کُردهای سوریه منع آمد و شد اعمال کردند
دوشنبه 3 مهر 1402 - 13:38

رسانه‌ها از تشدید درگیری‌ها در شرق سوریه میان کُردهای تحت حمایت آمریکا و قبایل عرب خبر داده و خاطرنشان کردند، پس از آغاز مجدد درگیری‌ها بین گروه های مسلح کُرد با افراد مسلح قبایل عرب رقیب، نیروهای کُرد مقررات منع آمد و شد برقرار کردند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، رسانه‌ها و فعالان سوری گزارش دادند نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا روز دوشنبه و پس از آغاز مجدد درگیری‌ها در شرق این کشور، محلی که افراد مسلح آنها هفته‌ها با نیروهای مسلح قبایل عرب رقیب درگیر بوده اند، مقررات منع آمد و شد برقرار کردند.
نبرد در منطقه‌ای که صدها نیروی آمریکایی در آن مستقر هستند، نمایانگر اختلافاتی خطرناک در ائتلافی است که سال‌ها به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه فعال بوده است.
گزارش‌ها حکایت از آن دارد که نیروهای سوریه دموکراتیک منع آمد و شد را در چندین شهر در استان دیرالزور از جمله شهر زیبان، نزدیک مرز عراق که آمریکایی‌ها در آن مستقر هستند، اعمال کردند. صدها نیروی آمریکایی از سال ۲۰۱۵ در آنجا حضور داشته اند. این استان بزرگترین میادین نفتی سوریه را در خود جای داده است.
شبکه عرب‌زبان المیادین نیز گزارش داد چندین جنگجوی کرد پس از تسلط افراد مسلح عرب بر چندین بخش از زیبان در روز دوشنبه کشته شدند.
رسانه های محلی این استان گزارش دادند با تشدید درگیری‌ها، برخی از جنگجویان کرد از منطقه گریخته اند.
به گفته نیروهای سوریه دموکراتیک، درگیری‌ها نخستین بار در اواخر اوت آغاز شد، زمانی که دو هفته جنگ به مرگ ۲۵ نیروی مسلح کرد، ۲۹ عضو گروه‌های قبیله‌ای عرب و افراد مسلح و همچنین ۹ غیرنظامی منجر شد.
دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق، نیروهای تحت رهبری کردها را جنگجویان تجزیه‌طلب اعلام و اتحاد آنها را با آمریکا محکوم کرده است.
ترکیه نیز که در داخل سوریه نیرو دارد و همچنین گروه‌های مخالف تحت حمایت ترکیه در شمال‌غرب سوریه، به طور معمول با نیروهای سوریه دموکراتیک درگیر می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها