اظهارات ضد اسلامی سیاستمدار فرانسوی درباره کریم بنزما

اظهارات ضد اسلامی سیاستمدار فرانسوی درباره کریم بنزما
سه شنبه 4 مهر 1402 - 14:20

حضور کریم بنزما بازیکن مسلمان تیم فوتبال الاتحاد عربستان سعودی در مراسم ملی روز عربستان، انتقاد رهبر یک حزب تندروی فرانسوی را درپی داشته است.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش القدس العربی، کریم بنزما، ملی پوش سابق فرانسوی و ستاره باشگاه الاتحاد جده عربستان، بار دیگر در معرض انتقاد راست‌گرایان افراطی فرانسوی قرار گرفته است. این بار در پس زمینه انتشار عکسی با لباس سنتی عربستان، جردن باردلا، رئیس حزب راست افراطی «تجمع ملی» او را متهم کرد که با این اقدام مروج پیام اسلام‌گرایی است.

باردلا که مهمان شبکه BFMTV بود و زمانی که یکی از اعضای میزگرد از او درباره موضعش درباره ظاهر بازیکن بزرگ فرانسوی (کریم بنزما) در لباس سنتی عربستان سعودی پرسید، پاسخ داد: او به دنبال سبک زندگی اسلامی است و به همین خاطر هم به عربستان رفت. اگر همه کسانی که سبک زندگی اسلامی می‌خواستند همین کار را می‌کردند و به کشورهای اسلامی می‌رفتند، احتمالاً فرانسه در موقعیت بسیار بهتری قرار می‌گرفت.

سپس مجری برنامه از او پرسید که آیا بنزما را تنها به خاطر بازی در عربستان و پوشیدن لباس سنتی این کشور اسلام‌گرا معرفی می‌کند؟ که جردن باردلا در پاسخ گفت: بله، من فکر می‌کنم او یکی از همراه‌کنندگان ایدئولوژی اسلامی است، شاید یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فرانسوی باشد، اما به اعمال اسلامی عادت کرده است.

رئیس حزب راست افراطی تجمع ملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازی در یک کشور مسلمان خوب است، کشوری که در آنجا دست دزدان را قطع می‌کنند.

اظهارات این سیاستمدار تندروی فرانسوی در فضای مجازی هم واکنش‌هایی را درپی داشت؛ یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره اظهارات باردلا گفت: بنزما در آنجا بازی و زندگی می‌کند و مانند مردم آنجا لباس می‌پوشد. چرا در این مورد بحث و جدل می‌کنیم؟ چیز دیگری برای نگرانی نداریم؟

کاربر دیگری نوشت: همه بازیکنان کشورهای مختلف این لباس را به مناسبت روز ملی عربستان پوشیدند. بهتر است که سکوت کرد. بنزما همانطور که می‌خواهد، لباس می‌پوشد و آزاد است که سبک زندگی خود را انتخاب کند.

پربیننده ترین خبرها