رهبر کره شمالی خواستار افزایش تولید سلاح اتمی شد

رهبر کره شمالی خواستار افزایش تولید سلاح اتمی شد
پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 02:10

رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در نوسازی تسلیحات اتمی این کشور، تقویت روابط با کشورهای مخالف سلطه آمریکا را ضروری توصیف کرد.

العالم-آسیا

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه خواستار افزایش تولید تسلیحات اتمی این کشور با هدف بازدارندگی در برابر آمریکا شد.

کیم طی سخنرانی در جلسه مهم پارلمان کره شمالی ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در نوسازی تسلیحات اتمی این کشور، تقویت روابط با کشورهای مخالف سلطه آمریکا را ضروری توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در نهمین جلسه چهاردهمین پارلمان کره شمالی، دولت پیونگ‌یانگ سیاست تقویت نیروی هسته‌ای خود را به قانون اساسی این کشور اضافه کرد.

رهبر کره شمالی در این جلسه گفت: «سیاست تقویت نیروی هسته‌ای کره شمالی به‌عنوان قانون اساسی کشور دائمی شده است و هیچکس اجازه ندارد چیزی را زیر پا بگذارد. این یک رویداد تاریخی است که اهرم سیاسی قدرتمندی را برای تقویت قابل توجه توانمندی‌های دفاع ملی فراهم کرده است».

بر این اساس، کیم توضیح داد که ایجاد یک «ائتلاف نظامی مثلثی» بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در نهایت منجر به ظهور «نسخه آسیایی ناتو» می‌شود که ریشه اصلی جنگ و تجاوز خواهد بود.

به نوشته یونهاپ، رهبر کره شمالی تاکید کرد: «این نه لفاظی‌های تهدیدآمیز یا یک موجودیت خیالی، بلکه اساساً بدترین تهدید واقعی است».

پیش از این، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی طی سخنرانی در رژه نظامی بزرگ این کشور، تهدید کرد اگر کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، رژیم آن با واکنش قاطع ائتلاف واشنگتن-سئول از بین خواهد رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها