رئیس خبرگزاری رسمی یمن: دولت جدید مرکب از همه گروه‌های فعال سیاسی خواهد بود

پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 19:30

نصرالدین عامر، رئیس خبرگزاری صبا معتقد است که دولت جدید یمن، دولتی با صلاحیت خواهد بود که همه نیروهای یمنی در داخل کشور در آن مشارکت دارند.

العالم - یمن

نصرالدین عامر رئیس خبرگزاری رسمی یمن «صبا» در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: شورای عالی سیاسی یمن قصد دارد تغییرات اساسی در نهادهای دولتی ایجاد کند و آغاز آن برکناری دولت نجات به ریاست عبدالعزیز بن حبتور بود.

وی افزود: دولت جدید تعداد وزرا و وزارتخانه ها را کاهش می دهد و برخی وزارتخانه ها و نهادها را با هم ادغام می کند و همچنین برخی از رویه های رسمی را تغییر خواهد داد که بر قوه قضاییه و سازوکارهای پیوستن به آن نیز تأثیر می گذارد به طوری که تعدادی از علما که به درستی و شایستگی معروف هستند، به سمت قضات منصوب خواهند شد.

عامر خاطرنشان کرد: همه این تحولات و تغییرات در کشور نتیجه لحظه‌ای نیست، بلکه نتیجه میراث بزرگ سستی وزاتخانه ها در عملکرد، عدم تعادل و برقراری رابطه صحیح بین آنها و نیز تضاد بین نهادهای دولتی است که در طول نسل‌های مختلف دولت‌های متعدد، روی هم انباشته شده است.

رئیس خبرگزاری یمن توضیح داد که تاکنون هیچ اطلاعات و تصویر روشنی از دولت جدید وجود ندارد، جز اینکه دولت صلاحیت ها با مشارکت نیروهای مختلف در یمن خواهد بود.

شورای دفاع ملی یمن از برکناری دولت نجات به ریاست عبدالعزیز بن حبتور خبر داد و مسئولیت رسیدگی به امور تجاری را بر عهده گرفت؛ براساس این تصمیم برکناری دولت حبتور در یک جلسه اضطراری به ریاست مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی اتخاذ شد.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله در سخنرانی خود به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکید کرده بود که اولین مرحله تغییر ریشه‌ای، مستلزم ساختار جدید یک دولت تکنوکرات (فن‌سالار)، اصلاح وضعیت قوه قضائیه و رسیدگی به عدم تعادل میان نهادها و تامین کادرهای واجد شرایط است.

پربیننده ترین خبرها