کشف اجساد ۶۴ قربانی دیگر در سیل لیبی

کشف اجساد ۶۴ قربانی دیگر در سیل لیبی
شنبه 8 مهر 1402 - 14:36

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی و پشتیبانی دولت لیبی در گزارشی اعلام کرد که طی دو روز گذشته، اجساد ۶۴ قربانی دیگر سیل در این کشور یافت شده و عملیات جست‌وجوی مفقودین در دریا و کمک‌رسانی پزشکی به آسیب‌دیدگان ادامه دارد.

العالم - لیبی

مرکز فوریت‌های پزشکی و پشتیبانی دولت وحدت ملی لیبی شب گذشته، جمعه ۲۹سپتامبر از کشف ۶۴ جسد دیگر از قربانیان سیل ویرانگر این کشور، در مدت ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «محمد کبلان»، سخنگوی مرکز پشتیبانی و فوریت‌های پزشکی لیبی در دو بیانیه جداگانه این خبر را اعلام کرده است. او با انتشار مطلبی در حساب رسمی فیس‌بوک این مرکز گزارش داد: «روز جمعه، ما توانستیم ۲۸ جسد دیگر را پیدا کنیم و بر دفن ۷ جسد هم نظارت کردیم».

طبق آمار سخنگوی مرکز پشتیبانی و فوریت‌های پزشکی لیبی، این نهاد توانسته به ۳۷۱ نفر در مناطق آسیب دیده خدمات بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی ارائه دهد.

پایگاه رسمی «حکومتنا» روز جمعه به نقل از کبلان و درباره آمار اجساد یافت‌شده در عملیات جست‌وجوی روز پنج‌شنبه نوشت: «مرکز فوریت‌های پزشکی و پشتیبانی توانست ۳۶ جسد را پیدا کند، بر دفن ۱۸ جسد نظارت داشته و برای حدود ۳۴۳ نفر مراقبت‌های بهداشتی ارائه کرده است».

پس از طوفان دانیال، سیلی ویرانگر در ۱۰ سپتامبر چندین منطقه از شرق لیبی را در نوردید که مهم‌ترین آن‌ها شهرهای بنغازی، البیضاء، المرج و سوسه و همچنین مناطق دیگر از جمله درنه بود؛ شهری که بیشترین آسیب را دید.

به گفته حکومت وحدت ملی و سازمان‌های پزشکی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، این طوفان سهمگین که ساختمان‌های مسکونی و تأسیسات آموزشی و درمانی را ویران کرد، آسیب روحی شدیدی را در بین بازماندگان برجای گذاشت.

«ولید بوبکر» مسئول رسانه‌ای کمیته بحران در دولت لیبی روز چهارشنبه هفته گذشته، ۲۷ سپتامبر طی گفت‌وگویی مطبوعاتی، آخرین وضعیت جست‌وجوی مفقودین سیل در کشورش را تشریح کرده و گفته بود: تلاش تیم‌های محلی و بین‌المللی پس از ۱۷ روز از جاری شدن سیل در شرق لیبی، اکنون بر دریا متمرکز شده تا مفقودینی که تعداد آن‌ها به بیش از ۱۰ هزار نفر می‌رسد، پیدا شوند.

به گزارش فارس، پیش پیداشدن اجساد این ۶۴ قربانی، آخرین آمار منتشرشده از سوی منابع رسمی، سیل در لیبی از حداقل ۴۲۵۵ قربانی حکایت داشت؛ در حالی که بیش از ۸۵۴۰ نفر نیز همچنان مفقود هستند. براساس این گزارش‌ها حدود ۴۳هزار نفر هم مجبور به مهاجرت شده و در زمره آوارگان به شمار می‌روند.

پربیننده ترین خبرها