کویت هتک حرمت مجدد به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

کویت هتک حرمت مجدد به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد
دوشنبه 10 مهر 1402 - 11:00

وزارت امورخارجه کویت سوزاندن مجدد یک نسخه از قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

العالم - آسیا

به نقل از رسانه‌های کویتی، در بیانیه وزارت امورخارجه کویت آمده است که کویت بشدت انزجار خود را نسبت به سوزانده شدن قرآن در شهر مالمو سوئد توسط یک افراطی اعلام می کند.

کویت اعلام کرد که این کار با اطلاع مقامات محلی سوئد صورت گرفته و این اقدام هیچ توجیهی ندارد و مغایر با تمام ارزش‌ها و اصول انسانی است و با هدف تحریک افکار عمومی و تحریک احساسات تمام مسلمانان انجام شده است.

وزارت امورخارجه کویت مجددا خواستار اتخاذ تمام اقداماتی شد که مانع از اینگونه رفتارها شود، اقداماتی که ارزش‌های متعلق به زندگی مسالمت‌آمیز را به مخاطره می‌اندازد و خشونت را شعله ور و موجب گسترش گفتمان نفرت‌پراکنی در میان ملل مختلف می‌شود.

کویت اعلام کرد که دولت سوئد با این اقدامات نشان می‌دهد که از تلاش‌های بین‌المللی برای حفظ امنیت و صلح میان ملت‌ها و تساهل حمایت می‌کند.

پیش از این نیز عربستان نیز سوزاندن مجدد یک نسخه از قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

ریاض بر موضع ثابت خود مبنی بر رد کامل این اقدامات آشکار که در تعدادی از پایتخت‌های اروپایی به بهانه آزادی بیان برای تحریک احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به طور سیستماتیک تکرار شده، تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین خواستار برخورد فوری مقامات سوئد با این اقدامات موهن و توقف صدور مجوز برای این گروه افراطی شده است؛ گروهایی که در دامن زدن به نفرت‌افکنی و نژادپرستی نقش دارند.

پیش از این وزارت امور خارجه اردن نیز آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم در شهر مالمو سوئد را به شدت محکوم کرده بود.

این وزارتخانه بر رد و محکومیت قاطع اردن نسبت به چنین اقداماتی که موجب هتک حرمت و توهین به مقدسات و نمادهای مذهبی و منجر به دامن زدن به نفرت و خشونت و تهدید همزیستی مسالمت آمیز می‌شود، تأکید کرد.

وزارت امور خارجه اردن همچنین بر لزوم توقف تکرار این اعمال، لزوم جرم انگاری آن و لزوم ترویج فرهنگ صلح و پذیرش دیگران، نفی افراط گرایی و مقابله با مظاهر فزاینده اسلام هراسی تأکید نموده است.

عامل هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد روز شنبه برای چندمین بار تحت حمایت پلیس این کشور اقدام شنیع خود را تکرار کرد.

سلوان مومیکا پناهجوی عراقی بار دیگر در اقدامی موهن یک نسخه از قرآن کریم را در سوئد به آتش کشید.

به گزارش ایرنا، پلیس سوئد در اقدامی تأسف بار و به جای جلوگیری از اقدام موهن مومیکا، ۲ نفر از معترضان به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را بازداشت کرد.

نکته تاسف بارتر این که اقدام موهن سلوان مومیکا که گفته شده با برنامه ریزی صهیونیست‌ها چندین بار انجام شده با مجوز پلیس و دولت سوئد بوده است.

پربیننده ترین خبرها